Holidays - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu Holidays - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu

Holidays

Door: CharlotteBarten

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

12 April 2010 | Australië, Rye

Hey allemaal,

Laat ik beginnen bij mijn allereerste zaterdag van de vakantie. Deze dag ben ik voor het eerst naar echte aussie football geweest! Het begon eigenlijk al goed. We doen namelijk met mijn hostfamily en met de family van mijn hostmums sister een tip-in, dat betekend dat je van te voren aangeeft wie je denkt dat er wint en dat het hele seizoen lang. Nou had Cassie mij dus niet uitgelegd dat mijn hostfamily voor een team is die ik dus had doorgestreept. M’n hostdad kwam naar me toe en zei:”Charlotte, do you know that we are going to that game and that is our team. You are also a member of that club now, that means you need to support them and not saying that their losing.” Haha, maar goed gelukkig hebben ze dan ook wel gewonnen en was mijn tip-in verkeerd! Het is echt zo anders hier. De supporters van de verschillende clubs zitten gewoon gecombineerd hier en naast elkaar. Het boeit hun totaal niet of je voor het andere team bent en kijken gewoon hun eigen wedstrijd.

De maandag na dat weekend ben ik met Cassie, Kayla, mn hostmum en Nick naar Melbourne geweest. We hebben daar lekker geshopt en alles is nu in de uitverkoop omdat hun zomerseizoen over is. Nou alles lekker goedkoop dus, ik heb denk ik een broekje gekocht voor $5,- dat betekend ongeveer 3 euro! We zijn daar 1 nacht gebleven en die avond was echt relaxt. De stad zag er echt mooi uit, allemaal verlichtingen gebouwen. We zijn naar het duurste hotel geweest van Melbourne en hebben daar in de pub wat gegeten. Ze hebben zelfs Chanel, Prada ect winkels in dat hotel met bioscoop en al. Later hebben een film gekeken in onze kamer. Het leuke was dat ik dus in me eentje de film heb afgekeken en iedereen in slaap was gevallen. De volgende dag zijn we naar een Nederlandse winkel gereden ongeveer een uur hier vandaan. Heb daar heerlijk wat drop, kaas, gekleurde muisjes en hagelslag kunnen kopen.

Cassie en ik zijn de woensdag met vriendinnen van school naar Mornington geweest. Daar was een markt en nog meer winkels. Waar ik gelukkig niks heb gekocht, moet tenslotte ook nog winterkleren kopen hier. Cassie en ik waren eerder naar huis gegaan dan de rest, omdat we die avond gingen koken voor de hele familie. Dus Cassie, Kayla, Nick, Chris, Mahalia, Sharon, John, Opa, Oma en ik. We gingen heerlijk een Nederlands gerecht maken wat we al eerder hadden gemaakt. We hebben als voorgerecht een kaassoufflé gemaakt. Eigenlijk was het best wel goed gelukt. Als hoofdgerecht had ik hutspot gemaakt met gehaktbrood. Als dessert hadden we soort van appelflappen gemaakt maar dan op Cassie’s manier. Gelukkig vond iedereen het dan ook heerlijk.

De volgende dag ben ik met Sharon naar Queenscliff geweest. Dat is dus aan de andere kant van de zee van Portsea. (Google maps kan het prima vertonen) We zijn dus met de Ferry gegaan en de dolfijnen zwommen heerlijk naast de boot!

De tweede zaterdag hebben we David van Melbourne Airport gehaald. David is Cassie’s hostbroer van toen ze in Nederland was. Hij is hier tot aanstaande donderdag en dan gaat hij rondreizen. Cassie vond het super leuk hem weer te zien omdat ze elkaar 2 jaar niet gezien hebben! Ik vond ook leuk om te zien bij wat voorn gezin Cassie heeft gewoond in Nederland. Het was leuk te zien dat ze nog steeds zo goed met elkaar kunnen opschieten en dat het voor hun nog steeds voelt als broer/zus! Onderweg hebben we over zijn avonturen gepraat en die avond hadden we een dinner met de hele familie zodat iedereen hem kon ontmoeten.(we praten gewoon engels)

De Maandag met easter hadden we weer een echte footie wedstrijd. Ik heb dan ook voor het eerst mijn eigen pas van de club. Het enige wat een beetje minder is, is dat ze mijn naam verkeerd hebben gespeld. Er staat Charlotte Barton ipv Barten. Maargoed dat was de fout van de club en kan niet meer worden veranderd. Deze wedstrijd was trouwens een stuk spannender en ik snapte gelukkig ook hoe het in elkaar zat.
Vaders in Nederland dacht dat het rugby is maar dat is het dus totaal niet. Je mag alles doen met de bal schoppen, slaan ect. Je mag de persoon met de bal onderuithalen maar niet van achter. Om punten te halen moet je tussen 4 verschillende palen schieten/slaan(dat betekend dus 3 goals). De 2 aan de zijkant zijn 1 punt waard en als ze in de middelste schieten is het 6 punten waard. Dat is eigenlijk waar de hele wedstrijd om draait. Je hebt 4 delen en die duren ongeveer een half uur en dan heb je ongeveer 5 a 10 minuten pauze. Je bent er dus wel voor een hele dag.

Verder in de week ben ik met Jamie, Becky, Hayley en Vittoria naar Melbourne geweest. We zijn again wezen shoppen maar dan ergens anders in Melbourne. Om in Melbourne te komen duurt echt mega lang trouwens! Eerst met de bus ongeveer een uurtje dan uitstappen en vervolgens een uur in de trein zitten. Heerlijk! We zijn uit eten geweest en zijn later op de avond als dessert naar een Chocolade café geweest waar ik eerder was geweest met mijn hostfamily. Ik was de enige die van dat café afwist, een Nederlander die Australische mensen de weg wijst naar een super goed café! We hebben heerlijk een Chocolade fondue genomen met een chocolade pizza, een chocolade brownie en een chocolade wafel! Jamm, alleen op het einde van de avond voelde ik me toch wel behoorlijk misselijk van alle chocolade.

Afgelopen vrijdag was het eindelijk zover! We gingen op naar de Mary River, had er super veel zin in! We gingen met Cassie, Vittoria, David, Nick, Sharon, John en met een andere familie. Want het was hun soort van huisje. Na ongeveer 5 uur in de auto te hebben gezeten kwamen we daar aan. Wat denkje heerlijk regen. Ze zeiden dat het heel bijzonder is dat we daar regen hadden omdat ze dat nog nooit hadden meegemaakt. Maargoed avond hebben we lekker buiten onder een overkapping gezeten wat eigenlijk prima was. Lekker gepraat, gezongen nou kan niet erger dus! De volgende dag was het een betere dag en we gingen dan ook heerlijk weg met de boot. Nouja boot, ze hebben dus 2 boten. 1 boot noemen ze dan een partyboot(waar we lekker op kunnen chillen) en de andere boot is een speedboot voor waterskiën en al dat soort dingen! Wij volop de speedboot en hebben velen dingen geprobeerd zoals wakeboarden, kneeboarden. Maar Charlotte kwam niet veel verder dan in het water liggen met wakeboarden en bij kneeboarden alleen aan het touw vasthouden, haha! Ik was niet de enige hoor, maar toch. Ik had trouwens wel iets gevonden waar ik wel goed in was en dat was op de biscuit liggen en proberen erop te blijven liggen. Dat was denk ik het hoogte punt want ik kon eindelijk wel iets, ondanks de armen aardig pijn deden en ik hoofdpijn kreeg van al het heen en weer hobbelen op de biscuit. Die avond hebben we een lekker kampvuur gehad en een heerlijke bbq! We hebben een aardige lange avond ervan gemaakt en ik kon letterlijk niks meer doen met mijn handen. Ik had nergens kracht voor en kon niet eens een blikje openen!
Toen ik de volgende ochtend wakker werd dacht dat ik niet uit men bed kon komen. Myn god wat een hell was dat zeg! Alles deed pijn en had overal spierpijn. Ik sliep in een stapelbed en of course dacht ik dat het leuk was om boven te slapen. Ik heb er denk ik 15 minuten overgedaan om naar beneden te komen, iedereen was me aan het uitlachen of course.
Maargoed we waren er natuurlijk niet zomaar en we gingen de dag weer heerlijk proberen om te wakeboarden. We hadden uitgevonden dat het makkelijker is als je van de kant begint, dus ik dacht oh dat is een goeie optie. Nou de eerste keer mislukt. Toen moest ik dus met de wakeboard en al terug te zien komen op de kant. Mn hostdad en ik kwamen niet meer bij van het lachen. Ik denk dat ik wel 4x opnieuw in het water was gevallen vanwege het rollen naar de juiste kant. Gelukkig keek iedereen en niemand besloot om dat arme meisje even te helpen. Maargoed na 4 mislukte pogingen met het wakeboarden was ik letterlijk dood. Alles deed pijn en kon toch echt niet nog een keer met wakeboard en al aan de kant komen.
Ze hadden een goed idée bedacht na de 4e keer, dat ik mn wakeboard eerst los kon maken en daarna op de kant kon komen klimmen. Nou als iedereen dat ff eerder zei. Maargoed ik had het echt opgegeven en ik kon ook niet meer de kant opkomen dus had besloten om naar de partyboot te zwemmen en daar op de achterkant te jumpen. Maar voordat ik ging proberen op de partyboot te klimmen had ik echt even een chill moment nodig dus ik lag heerlijk in het water en kon iedereen goed bekijken. Totdat cassie tegen der vader zei dat ik misschien wat hulp nodig had. Hij vroeg waar ik was en begon super hard te lachen en zei:”what the hell are u doing over there? Why don’t you just come in.” Ik zei dan ook heerlijk :”yeah i’m just chilling, need some time before i start tring to get up.” M’n hostdad heeft het er nu nog steeds over dat die het helemaal geweldig vond!

Nu ben ik heerlijk thuis en heb mijn eerste schooldag alweer gehad! Het is nu erg koud en het regende de hele dag op school. Wat dus echt een probleem is als je pauze hebt, want de hebben geen aula of hoe je het ook wilt noemen. Iedereen zit gewoon buiten op het gras of op de grond. Maar vandaag stond iedereen te schuilen bij de kluisjes! Ook heb ik vandaag mijn heerlijke winteruniform gekocht en geloof me het ziet er nog beter uit als de zomeruniform!

Ik probeer zo snel mogelijk weer de foto’s op hyves/picasa te plaatsen, zodat jullie ook de foto’s kunnen zien!

xx; veel liefss

p.s. sorry voor die velen lange verhalen.

  • 12 April 2010 - 11:23

    Ton Barten:

    Wat een geweldig verhaal weer lieverd! nog een hollandse wijsheid; je kunt niet eindeloos chocolade eten en dan een sportieve top prestatie leveren.... Ben benieuwd naar de foto's van je uniform!!! Dikke kus

  • 12 April 2010 - 11:31

    Mignon:

    Hoi Lotje,

    Ik begin het wel sneu voor je te vinden hoor, je hebt echt helemaal geen leuke dingen te doen daar.. en dan ook nog spierpijn.. Ha ha! Nee hoor meis het klinkt allemaal weer echt fantastisch, geniet ervan! Je schrijft leuke verhalen, ik ben benieuwd naar je foto's!

    Veel liefs,
    Mignon

  • 12 April 2010 - 11:32

    Mignon:

    Hoi Lotje,

    Ik begin het wel sneu voor je te vinden hoor, je hebt echt helemaal geen leuke dingen te doen daar.. en dan ook nog spierpijn.. Ha ha! Nee hoor meis het klinkt allemaal weer echt fantastisch, geniet ervan! Je schrijft leuke verhalen, ik ben benieuwd naar je nieuwe foto's!

    Veel liefs,
    Mignon

  • 12 April 2010 - 14:30

    Margreet:

    lieve charlotte,
    niet erg hoor die lange verhalen, gezellig om te lezen.kom net van de verjaardag van mama was gezellig, nog over je gekletst
    liefs margreet

  • 12 April 2010 - 15:49

    Georgine:

    OMG charlot ik zie jouw al helemaal uit dat bed komen, ik zou niet meer bij komen. :p & die reactie tegen jouw hostdaddy ik hoor je het al zeggen haha :P

    Veel plezier nog!

    xxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 April 2010 - 18:05

    Elly:

    Hi Australian girl!

    Die lange verhalen van jou zijn echt super.Je bent pas een paar maanden down under en hebt al zoveel meegemaakt. Wat moet dat de rest van het jaar worden. Ben trouwens benieuwd naar je winter uniform.
    Groetjes, Elly.


  • 12 April 2010 - 20:09

    Lotte:

    Echt super dat je daar ook je Charlot acties lekker voortzet! Leuk verhaal schattie(L)!

    Dikke kus

  • 14 April 2010 - 09:05

    Miranda:

    Hi Charlotte,
    Schaam me rot, maar eindelijk even tijd om jouw verhalen te lezen. Moet ik dan ook wel ff wat tijd voor uittrekken, zeg! Maar erg leuk hoor! En wat jammer dat je zo weinig meemaakt daar. Hahaha Geniet er van en vanaf nu blijven we je volgen. Dikke kus van ons allemaal. Miranda, Carlo, Mas en Mila.

  • 14 April 2010 - 14:30

    Wilma:

    Ha Charlotte,

    Wat een wereldleven heb jij zeg....helemaal leuk!!! Je onderneemt een hoop activiteiten en trek die Jennifer daar maar eens flink in mee....Die Jen, ze komt jouw kant op, wie had dit bedacht.......

    Meid, bedankt voor je hulp hierin, want als "buitenlandse" is je netwerk klein en moet je het hebben van via via.

    En niet alleen Jennifer, maar ook wij als ouders zijn enorm blij dat ze eindelijk overgaat naar een permanent gastgezin wat zich speciaal voor haar heeft aangemeld, het 4e gastgezin, eindelijk!! Rust voor haar, maar ook voor ons!

    Een enorm warm onthaal waar Jen(nifer) zo blij mee is. Jij kunt je dit, denk ik, als geen ander voorstellen. Wat een happening moet dit voor haar moet zijn, na 10 weken van belevenissen highschool Aussie.....

    Lieve meid geniet en laat Jennifer veel van alle activiteiten mee beleven, want op dit vlak heeft Jen nog heeeeeeeel veeeeeeeel in te halen.

    Zoals je inmiddels hebt ervaren ik blijf je spotten en je verhalen zeker lezen!

    Maar weet: ik lees ze met heel veel plezier!

    Groetjes en blijf genieten meid,

    Wilma


  • 15 April 2010 - 14:04

    Myrthe:

    Wat een leuke verhalenn allemaaal; echt super vet wat jij dar allemaal meemaakt(L)

    Ik volg je nog steeds haha

    dikke kus(K)

  • 16 April 2010 - 10:14

    Mirte:

    Haha, opgeven is nooit iets voor jou geweest he! Super goed, spierpijn doet me denken aan die keer op de middelbare school met gym! Ik kan me alleen wel voorstellen dat dit erger is. Het is juist leuk dat je zulke lange verhalen schrijft! Vind niemand erg. Ik ben blij dat het zo goed gaat en nog steeds. Ben je trouwens al poepie bruin? Veel plezier nog!
    Dikke Kus, Xxx

  • 30 April 2010 - 10:45

    Theresia:

    geweldig wat jij allemaal meemaakt. fijn dat het gelukt is met jennifer maak er maar wat gezelligs van kus mama




  • 02 Mei 2010 - 17:37

    Marijke:

    Wat heerlijk weer om al die verhalen van jou te lezen!! Geniet ze he!!
    veel liefs O Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rye

High School Down Under

Recente Reisverslagen:

28 September 2010

Great ocean road & Bali..

08 Augustus 2010

Holidays and parties

22 Juni 2010

Already half way

06 Mei 2010

Heerlijke spiderbite..

12 April 2010

Holidays
Charlotte

Actief sinds 19 Jan. 2010
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 33038

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 16 Februari 2016

Asia it is!

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

31 Januari 2010 - 07 December 2010

High School Down Under

Landen bezocht: