Heerlijke spiderbite.. - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu Heerlijke spiderbite.. - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu

Heerlijke spiderbite..

Door: CharlotteBarten

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

06 Mei 2010 | Australië, Rye

Hallo allemaal,

Weer een bericht je van mij vanuit het wat koudere Australië. Het is nu rond de 20 graden en het is echt al het kouder hier. De wind maakt het koud, maar gelukkig is de zon er nog steeds en dat maakt het weer wat warmer. Het weer is heel raar hier, binnen 5 minuten kan de zon schijnen en is het warm en de volgende 10 minuten regent het super hard en is het ijskoud.

Goed het is ongeveer al een maand geleden dat ik wat van me heb laten horen.
Kan bijna niet meer herinneren waar ik was gebleven maar ik weet wel dat ik hier dus gewoon al 3 maanden zit en de tijd gewoon voorbij vliegt!

Ohja heb ik al verteld dat Jennifer hier nu ongeveer 3 weken is? Waarschijnlijk niet, maar ze woont aardig dicht bij mij ongeveer 5 minuten bij auto en 30 uurtje lopen. (niet dat ik van plan was te lopen naar haar want dan moet je berg op en af, dodelijk dus.) Kayla en ik zijn een keer die kant op gelopen om naar mn host tante te lopen want daar was de baby van haar nicht. Nou we hebben er ongeveer een half uur a 1 uur over gedaan en we dachten dat we dood gingen. Eigenlijk moesten we dus ook nog terug lopen, maar Kayla vond het een goeie optie om Cassie te bellen om ons op te halen.
Lekker luxe dus allemaal!

Afgelopen vrijdag hebben jullie waarschijnlijk allemaal konningedag gevierd, maar ik ben niet achtergebleven hier in Australië.
Afgelopen vrijdag hadden we een excursie naar Melbourne met school voor Studio Arts. We gingen daar bekijken hoe de studenten hun folio hadden gemaakt en wat wij moesten doen. Later konden we gewoon heerlijk in de stad lunchen een beetje rondlopen en later terug met de bus.
Toen we terug in de bus zaten had Jennifer een voicemail bericht van SCCE, over een dutch orange day. En later toen ik thuis kwam lag er ook een bericht voor me klaar dat ze me hadden gebelt. Ik natuurlijk meteen terug bellen en ze hadden gevraagd of wij hun wilde helpen met het zoeken voor nieuwe host families omdat er in july 5 nieuwe Nederlandse studenten komen die nog steeds geen hostfamilies hebben.
Ze vroegen of we naar Melbourne wilde komen afgelopen zondag en daar was dan een dutch orange day. Ze wilde dat we daar brochures gingen uitdelen en mij leek het wel een leuk idee, dus volop goeie moed ben ik met Jennifer en Gillian (haar host mum) naar Melbourne gegaan.
Toen we daar aankwamen dacht ik dat het hemel was, haha! Ze hadden allemaal dutch food en kroketten, poffertjes, stroopwafels, nederlandse muziek alles!
Maar eerst aan het werk met de brochures, wat in het begin echt hell was want Jen en ik wisten niet wat we moesten zeggen, maar of course begon ik er maar mee. In het Engels op een Nederlandse dag. Veel aardig mensen ontmoet en sommige waren erg geinteresseerd.
Later had ik een stel waarbij de man niet zo goed engels kon en de vrouw het in het Nederlands ging uitleggen. Ik lachen en zei dat ik het natuurlijk ook in het Nederlands kon vertellen, maar dat ging niet zo gemakkelijk als ik dacht. Eigenlijk was het wel grappig want ik was midden in mijn verhaal met allerlei verschillende engelse woorden en op het eind sprak ik dus gewoon weer engels.
Gelukkig vond de vrouw het ook moeilijk om nederlands te praten, wat eigenlijk wel gek was!

Later op de dag hebben we zelf rondgelopen en genoten van kroketten en poffertjes! Op het einde van de dag waren we naar een skydeck gelopen waarbij je 88 verdiepingen omhoog kon gaan en het hele uitzicht van Melbourne kon zien. Ook kon je daar in een soort van kamer wat soort van uit het gebouw word duwt en je dus meer uitzicht hebt. Wat het enge daaraan was is dat alles van glas is en je dus gewoon op glas staat op 88 verdiepingen hoog. In het begin was het zo eng maar na 10 minuten voelde het wel een stuk beter en was het eigenlijk wel een gaaf gevoel.

Afgelopen maandag ben ik weer naar school geweest want het weekend was over. Het mindere was dat mijn knie aardig pijn deed en het was opgezwollen. Ik had zondag al een dikke bult op mijn knie maar ik dacht dat het dus een muggenbeet was, maar maandag kwam ik daar op terug. Tijdens recess ging ik dan maar naar de dokter op school want de leraar had me verteld dat dat waarschijnlijk maar beter was om het even na te kijken. Eenmaal daar aangekomen bleek het dus een spiderbite te zijn! Ik helemaal in shock, haha maar gelukkig was het niet zo erg en ze zeiden dan ook volop, als het een dodelijke spin was, was je nu al dood. Erg geruststellend dus!
Maar na school heerlijk naar de apotheek geweest om medicijnen te halen en zalf. Het is nu ook al ver over alleen soms jeukt het nog wel een beetje..

Dit keer maak ik het niet te lang, want heb niet zo veel tijd om iets te schrijven, gezien de computer thuis kapot is! Zodra het gemaakt is kan ik jullie e-mailtjes beantwoorden, zover ik er tijd voor heb, haha!

Nou heel veel liefs en een dikke knuffel!

  • 06 Mei 2010 - 05:14

    Papa:

    Lieverd, wat een verhaal weer..... 5 minuten autorijden komt overeen met 30 uur wandelen, dan had je toch kunnen weten dat er wat met je onderstel is..... als je dan ook al niet meer gewoon nederlands kunt spreken, tja dan moet je wel zijn gebeten door een inheems beest. Xxxx, hou van je! en.... laat je niet meer bijten!

  • 06 Mei 2010 - 06:07

    Margreet:

    lieve charlotte,
    wat ben jij toch erg als er gelopen moet worden maar goed dat het allemaal zover van elkaar is kan je met de auto weer veel plezier en kijk uit naar je volgende bericht.
    liefs margreet

  • 06 Mei 2010 - 08:38

    Lotte:

    Super leuk dat Jennifer nu ook bij jou in de buurt zit! Let jij is op die spinnen in Ausie want dit wil je niet nog een keer meemaken lijkt mij! Nog heel veel plezier daar schat!
    Kusjes, muchlove!

  • 06 Mei 2010 - 09:12

    Myrna:

    Hee! Ah het klinkt allemaal zoo leuk hea! een spin:O ook erg geruststellend dat hij dan zegt dat je al dood was geweest haha. Nog super veel plezier daar maar dat gaat wel lukken. xxx

  • 06 Mei 2010 - 11:02

    Evie:

    Charlie!
    Wat leuk dat alles nog steeds goed gaat en je het nog steeds zo naar je zin hebt! Ooh, wat ben ik jaloers!! Nouja, geniet ervan, want inderdaad, time flies..
    xxx

  • 06 Mei 2010 - 15:11

    Mignon:

    Hoi hoi,
    Jeetje een spinnenbeet in je knie, dat is schrikken. Gelukkig heb je de spin zelf niet gezien.. weet je nog die keer dat wij een muis in huis hadden of die vogel in het washok.. helden op sokken ha ha. Verder klinkt het allemaal weer erg leuk. 20 graden ja dat is inderdaad afzien hoor..

    Heel veel liefs weer en we bellen je snel weer even!

  • 07 Mei 2010 - 04:45

    Jennifer L:

    hahahaha :P orange day was awesome dude (H) mijn drop is helaas al bijna op. :(

  • 07 Mei 2010 - 10:33

    Elleke:

    Hee Charlotte!
    Wat klinkt het allemaal super leuk! Geniet er nog maar ontzettend veel van! want inderdaad.. de tijd vliegt voorbij! have fun,xx Elleke

  • 07 Mei 2010 - 13:12

    Renate:

    Hi sis, wat een leuk verhaal weer! Haha, je maakt wat mee he! ;-)
    Spreek je snel!

    Dikke kus en knuffel


  • 08 Mei 2010 - 09:16

    Theresia:

    hoi charlotte
    Ineens 20 graden daar droom ik van het is hier zo koud.
    Een spinnenbeet daar hebben de spinnen naar gezocht zo'n heerlijke hollanse meid
    Kus mama

  • 08 Mei 2010 - 19:18

    Marijke:

    Dat was weer een gezellig vrhaal!! Hier is het nat en koud, dus bij jou altijd nog een stuk beter denk ik.Veel liefs O Marijke

  • 09 Mei 2010 - 10:25

    Marloes:

    hihi kijk je wel uit met die enge spinnen lieverd!
    Dikke kus van mij!

  • 12 Mei 2010 - 13:18

    Massimo:

    Hoi charlotte,
    ik heb net gelezen over de spin.maar hoe is de spin binnen gekomen ?
    stont de deur open ?

    gr. massimo

  • 14 Mei 2010 - 15:07

    Mila:

    hallo charlotte,

    massimo heeft het verhaal voorgelezen over de spin. gaaf hoor. weet je waar hij heeft gezeten in je bed of onder de stoel?
    gr. mila
    Pr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rye

High School Down Under

Recente Reisverslagen:

28 September 2010

Great ocean road & Bali..

08 Augustus 2010

Holidays and parties

22 Juni 2010

Already half way

06 Mei 2010

Heerlijke spiderbite..

12 April 2010

Holidays
Charlotte

Actief sinds 19 Jan. 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 33072

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 16 Februari 2016

Asia it is!

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

31 Januari 2010 - 07 December 2010

High School Down Under

Landen bezocht: