Already half way - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu Already half way - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu

Already half way

Door: CharlotteBarten

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

22 Juni 2010 | Australië, Rye

Hey everybody,

Als aller eerst sorry voor mijn hele late reactie. Heb het aardig druk gehad de laatste paar weken en heb eigenlijk niet echt veel tijd gehad om weer een mooi verhaaltje voor jullie te schrijven..
Om heel eerlijk te zijn kan ik me al helemaal niet herinneren waar ik ongeveer gebleven ben in mijn drukke Australische leven..
Natuurlijk heb ik wel goed nieuws gehad dat ik er een lief klein zusje bij heb en kan niet wachten tot ik het kan zien in iets langer dan 5 maanden!

Ongeveer 2 weken geleden had ik een hele week vrij van school wat wel heerlijk was.. Eigenlijk waren alleen vittoria, Jennifer en ik vrij omdat wij de exchange students zijn en ze examens moesten maken en wij die niet een mogen maken.
Maar goed we hadden even een heerlijk dagje op de dinsdag en woensdag. Samen met Jamie, Becky, Rebecca en Gen.. We hadden besloten 6 films te huren om ze vervolgens de hele nacht te bekijken en de volgende ochtend misschien nog een paar te kijken omdat ze thuis ook leuke films hadden. Na de 3e film viel iedereen dus inslaap behalve becky en ik. Jamie was heerlijk aan het snurken dus het geluid was ook niet zo geweldig meer. Becky en ik besloten heel verstandig ook maar te gaan slapen rond een uur of 4, hihi. De volgende ochtend werden we wakker, wat denk je Australie heeft voor het eerst echt slecht weer en ja hoor we hebben de hele dag zonder stroom gezeten. Die avond rond 8 uur had Jamie’s huis eindelijk weer stroom. Eigenlijk wisten we niet zo goed wat we moesten doen. Gelukkig had Jamie een laptop waarop we 1 film konden kijken, want na die ene film was de accu leeg.
We besloten om naar de muziek te luisteren, want al die nieuwe technieken zijn tegenwoordig geweldig en ze hebben de ipod touch zo gemaakt dat je geen oordopjes nodig hebt en dat de muziek gewoon uit de ipod komt.. We hebben heel de dag gezongen, gedanst ect. Rond een uur of 5 half 6 werd het toch wel aardig koud en donker. Maar ik had niet te klagen want ik werd rond een uur of half 7 opgehaald. Heb met jamies flash van haar telefoon al mijn spullen bij elkaar moeten rapen. Natuurlijk was ik wel weer de helft vergeten maar goed, ik had mezelf, mijn make-up en mijn tandenborstel meegenomen, wat toch wel de belangrijkste dingen zijn..

Op die zaterdag was mijn hostsister Kayla jarig en we zijn die ochtend uit geweest voor ontbijt. Daarna hadden we besloten om toch maar even wat exercise te doen en hebben een lange wandeling gemaakt met mn hostmum, Kayla en een vriendin van Kayla, lucy. Na het wandelen hebben we ons snel omgekleed en zijn we naar de bioscoop geweest. Daarna ben ik naar een feest geweest met Sarah en Jamie.
De volgende ochtend op zondag gingen we met een paar meiden van de groep naar footy in the city. We moesten rond een uur of 9 al opstaan wat na een lange avond ervoor het toch wel een beetje hard kan maken. Maar de lieve moeder van Sarah had ons ontbijt gemaakt, want of course we hadden te weinig tijd. We hadden lekkere toast met vegemite, dus je kunt je wel voorstellen dat ik dat ontbijt heerlijk heb overgeslagen en lekker mandarijnen heb gegeten.
Voor de mensen die niet weten wat vegemite is, het is een smeersel dat je op je brood doet samen met boter. Ik raad het jullie niet aan om het ooit te proberen, haha. Alle Australische mensen vinden dit helemaal geweldig, maar hey ik heb iemand gevonden van australie die het dus total niet lekker vind. De meeste mensen van het buitenland vinden dit ook niet lekker vanwege de sterke smaak, maar mijn allerliefste vader in Nederland vind het toch wel weer iets hebben.
Om weer even verder te gaan in mijn verhaal, we zijn dus per bus en dan per trein in the city aangekomen. Wat dus ongeveer 2 uur duurt, gezien het openbaar vervoer niet zo goed geregeld is als in Nederland!
Samen met Gen was ik voor the Lions (Brisbane) en de andere girls waren voor the Bulldogs. Nou kan ik mijn hostdad natuurlijk niet vertellen dat ik voor the Lions was, want ik ben natuurlijk een echte Hawk supporter.. Al met al was het een leuke wedstrijd, het mindere eraan was dat we hadden verloren met 125 goals tegen 55 goals. Ik schaamde me even voor een aantal minuten, but hey i don’t care because i’m a real hawk supporter.
Op de terugreis hebben we aardig een omweg gemaakt, dit omdat sarah, gen en vittoria hadden besloten dat ze te lui waren voor een treinkaartje te kopen. Nou moet ik heel eerlijk toegeven dat ik 1x in Nederland heb gereisd zonder treinkaartje omdat we anders de trein zouden missen samen met georgine onderweg naar breda, dat is dus 8 minuten. Wat ik me nogal goed kon herinneren is dat ik elke seconde bang was gesnapt te worden, moet je nagaan dat je dus 1 uur in de trein moet zitten zonder treinkaartje, ik denk dat ik letterlijk dood zou vallen, dus een kaartje kopen is dus wel de moeite waard. (sorry vaders, maar heb er van geleerd haha!)
Maargoed wat denk je, op de terugreis komen er 2 metromannen binnen vallen met een officiele politie, elk moment besloten ze een andere smoes te hebben tot ze het niet meer konden handelen en besloten bij het volgend perron uit de trein te gaan. Opeens beginnen Sarah, Gen, Vitt en Rebecca te rennen en zeggen oke we gaan er hier uit. Jamie en ik lopen rustig uit de trein maar ontdekken dat hun dus niet uit de trein zijn gegaan dus moesten we er aardig snel weer inspringen. Natuurlijk is het erg voor schandaal dat iedereen je aan loopt te kijken omdat ze denken dat je geen kaartje hebt, maar jamie en ik waren toch echt braaf en hadden de regels gevolgd. We besloten dus om maar lekker weer rustig te zitten totdat we Sarah heel hard horen roepen dat we van de trein moesten komen. Eenmaal aangekomen op een perron in the middle of nowhere, besloten gen, sarah en vittoria dat het toch maar verstandig was een kaartje te kopen. Na een half uur wachten hadden we eindelijk de volgende trein waarin we nog 40 minuten te gaan hadden met de trein. Uiteindelijk zijn we toch nog heel thuis aangekomen.

Afgelopen weekend ben ik met mijn hostmum, hostdad en vittoria naar Phillip Island geweest. Op de zaterdag kwamen kayla en 2 andere vrienden van de familie.
De zaterdag overdag zijn vittoria en ik naar a-may-zing things geweest. Het is een huis met allerlei verschillende kamers.
Als je daar naar binnenloopt begin je dus echt bang te worden, de vloer loopt namelijk scheef en alles is scheef, maar het is zo gemaakt dat sommige dingen weer normaal lijken. Ze hebben daar allerlei dingen waarbij je echt misselijk van kan worden. Gelukkig heeft mijn maag het goed volgehouden en was totaal niet misselijk geworden.
In elke kamer heb je verschillende opdrachten, waarbij het lijkt dat je goed in balance bent of dat je kunt vliegen al dat soort dingen.
Nou moet je wel even voor je zien dat Vittoria 18 jaar is Charlotte 17 en dat de gemiddelde leeftijd daar binnen toch wel 12 jaar is. Vittoria en ik hadden even een momentje dat we ernstig moesten lachen aangezien wij het helemaal geweldig vonden en misschien nog wel meer dan al die kleine kinders. Maargoed we hebben ons heerlijk vermaakt in een Australische kindergezelschap.
Meteen daarna zijn kayla, mn hostmum , vittoria en ik naar de pinguïns geweest. Nouja we waren er rond een uur of 5, daarna moesten we plaats nemen op een bankje aan de zee. Wachtende tot het donker zou worden en de pinguïns zich laten zien om vervolgens op het land te rennen en naar hun slaapplaats te gaan, hadden Kayla en ik toch wel een goed uitzicht gevonden met een paar knappe jongens, jaja geloof het of niet ze keken toch echt elke 2 minuten om of we er nog zaten. Mn hostmum was er van overtuigt dat ze naar haar aan het kijken waren maar daar waren kayla en ik het totaal niet mee eens..
Rond kwart voor 6 kwam de eerste pinguïn en het was echt zo schattig. We zaten er ongeveer 5 meter van vandaan en ik wilde bijna over het hek heen springen om er stiekem eentje te jatten en mee naar huis te nemen. Maar helaas, mn hostmum zei dat het misschien toch maar niet zo’n goed idee was, haha! Toen we terug liepen om naar de auto te gaan, waarschuwde de mensen dat we moesten controleren of er pinguïns bij de auto’s waren en vroegen dan ook of we voorzichtig konden rijden. Als twee kleine kinderen gingen kayla en ik onder de auto liggen om toch maar even te checken of de boel veilig was.
Toen we terugkwamen was het voetbaltijd. Ja mijn hostdad en ik zijn helemaal in to the soccer en zijn dan ook het Nederlandse team en het Australische team.(alhoewel Australië er niet zo heel goed voor staat)

Op de zondag hadden we besloten om naar een markt te gaan, maar eenmaal daar aan gekomen bleek het dat de markt gesloten was. Erg slim dus van ons, maar er was nog wel een leuke winkelstraat. Gelukkig hadden de kleren niet mijn hart veroverd en heb ik dan ook niks gekocht. We zijn daarna doorgereden om zeehonden te spotten, maar helaas hebben ze zich niet laten zien voor ons.
Het uitzicht was dan wel echt super en ik denk dat ik daar wel heel mn leven kon blijven staan en van het uitzicht kon genieten.
Later de dag zijn we naar een speciaal church island geweest. Wat is een apart eilandje met allemaal verschillende dieren en een boerderij op het eiland. We hebben gezien hoe ze de schapen scheren, wat toch wel erg schokking was. Later hebben we zelf een beetje rondgelopen en konden heerlijk geniet van een ander mooi uitzicht.
Daarna zijn we door naar huis gereden, dit omdat mijn hostdad plotseling de volgende dag moest werken.

Deze week is de laatste schoolweek voor de vakantie en de allerlaatste schoolweek van Vittoria want die gaat volgende week woensdag terug naar Italië naar haar eigen vertrouwde huis. Voor mij zal het in het begin een beetje anders worden, maar gelukkig heb ik een leuke groep met vrienden hier en ga er nog 5 leuke maanden van maken!
In the Holidays heb ik een leuke vakantie voor de boeg want ik ga voor een week naar Queensland met mijn hostfamily! Heb er helemaal zin in en hoor allemaal super leuke verhalen erover. Ze zeggen dat het weer daar wat beter is als hier, gezien het weer toch wel daalt. De ochtenden beginnen aardig koud te worden rond de 10 graden. Als ik dan op school ben is het erg mistig en je kunt bijna niks zien. Nou moet ik eerlijk toegeven dat het niet echt koud koud is, maar door het uniform ben je gewoon koud, ook omdat je hier nog steeds pauzes buiten hebt en binnen kennen ze alleen maar voor je lessen. Zelfs als je naar de wc wilt loop je uit je lokaal in de frisse lucht opzoek naar de wc en dan weer terug de frisse lucht in naar je lokaal.

Nou ik geloof dat ik jullie toch wel weer een beetje up to date heb gehouden met de highlights van deze afgelopen weken. Ik zal proberen zo snel mogelijk weer nieuwe foto’s up te loaden en probeer na een wat kortere tijd weer een leuk verhaaltje voor jullie te maken.

veel liefs vanuit Australia

  • 22 Juni 2010 - 12:00

    Marin:

    Dat was idd een flinke update! :) Gelukkig doe je nog steeds veel leuke dingen! :) Wel leuk dat je hostdad ook into soccer is, kunnen jullie samen kijken! :P hopelijk blijft NL er nog lang in... x

  • 22 Juni 2010 - 12:35

    Lotte:

    Haha wat een prachtverhaal! Allemaal van die heerlijke Charlot acties! Geniet maar lekker van jou volgende 5 maanden want zoals bij Vittoria zijn die andere 5 maanden super snel gegaan volgens mij!
    Kusjes en veel Liefs

  • 22 Juni 2010 - 14:07

    Ton:

    lieverd, het is weer een leuk verhaal en time flies! al halverwege... !! gelukkig geen spinnenbeten meer, maar hunkerend op een bankje zitten om te zien of austalische jongens naar je kijken? dat is toch weer minder.

  • 22 Juni 2010 - 14:10

    Margreet:

    lieve charlotte,
    hoe leuk je het ook hebt in down under ook weer fijn om naar huis te gaan ook voor ons liefs margreet
    p.s.
    nog wel lekker genieten he

  • 23 Juni 2010 - 16:12

    Mirte:

    Haha tja je blijft Ton zn dochter he. Vaders & jongens lot?? haha. De tijd gaat inderdaad snel voorbij, maar ik kan niet wachten je weer te zien & alle verhalen te horen! Ik ben nou lekker klaar met school & in Nederland begint het weer lekker weer te worden! Ik spreek je snel weer, misschien wel via Facebook ! haha Tot snel, illegale in de trein! Dikke Kus

  • 23 Juni 2010 - 17:49

    Manja:

    Hey meis, wat een toppie up date van je avontuur is het weer. Ik snap dat je niet kan wachten op je zusje te zien. Hmmm zwart rijden.. ik denk dat ik daar als verstandige volwassene maar nix over zeg haha. Gaat hard he halverwege!!
    Maak nog veel mooie herinneringen en op naar de volgende up date. Liefs Manja

  • 23 Juni 2010 - 17:50

    Manja:

    Oh vergeet ik helemaal... knappe jongens?? foto foto!!

  • 23 Juni 2010 - 19:10

    Marijke:

    Wat een belevenissen weer!! en...je ziet aardig wat films begrijp ik.geniet er maar lekker van vee; lieve groetjes Oma Marijke

  • 25 Juni 2010 - 08:03

    Theresia:

    Hee liefie
    Wat heb je weer veel meegemaakt en de vooruitzichten zijn ook veel belovend.Ga maar lekker uit en geniet met volle teugen.
    Kus mama

  • 08 Juli 2010 - 12:14

    Myrthe:

    Weer helemaal bij gepraat:) Echt leuk om te zien wat je meemaakt, nog veel plezier (K)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rye

High School Down Under

Recente Reisverslagen:

28 September 2010

Great ocean road & Bali..

08 Augustus 2010

Holidays and parties

22 Juni 2010

Already half way

06 Mei 2010

Heerlijke spiderbite..

12 April 2010

Holidays
Charlotte

Actief sinds 19 Jan. 2010
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 33078

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 16 Februari 2016

Asia it is!

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

31 Januari 2010 - 07 December 2010

High School Down Under

Landen bezocht: