Almost 8 weeks - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu Almost 8 weeks - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu

Almost 8 weeks

Door: CharlotteBarten

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

26 Maart 2010 | Australië, Rye

Hey iedereen,

Jaja ik heb weer even tijd gevonden om jullie een beetje op de hoogte te kunnen houden. Alhoewel ik moeilijk onthoud waar ik ben gebleven met al mijn verhalen..

Ik denk dat ik maar begin met school. Het is nu allemaal druk druk druk en iedereen moet zich goed voorbereiden op zn examens, alhoewel die pas eind oktober/ begin november zijn!
Misschien hebben sommige van jullie het al wel gehoord of op foto’s gezien, maar Charlotte heeft haar eerste eigen tas gemaakt hoor. Ik vind Textiles echt geweldig en ben helemaal trots op mijn tas!
Bij Food heb ik laatst iets vaags gemaakt, we moesten alleen wat melk en poeder mengen met een smaakje erin en dan moest het 1 dag in de vriezer. Ik had als enige kersen gekozen en toen we de volgende les het uit de vriezer haalde was alleen mijn “melk” lekker knal roze. De lerares maakte meteen weer een opmerking over mij; “Of course only the Dutch girl needed to have a different taste and a pink milk”. Begon dus al meteen weer lekker!
Om de week heb ik op vrijdag de eerste 2 periods study en hoef dan niet naar school te komen als ik niks te doen heb. Dus ik was 2 weken geleden samen met Cassie, Kim en haar vriend naar de beach gegaan en hadden daar onze breakfast. Wat heel normaal is hier in Australië, lekker in de ochtend weg voor je breakfast!

Vorige week had ik Retreat met school. Retreat is zeg maar een soort van kamp. Dit is alleen voor year 12, alleen je gaat niet met alle studenten van year 12 op kamp, maar met studenten uit year 12 in je house colour. Ik zat in Green en dat was wel leuk want daar zaten bijna alle meiden waarmee ik altijd lunch of andere dingen mee doe buiten school.
Retreat was echt super geweldig, we hadden hele relaxte leraren en we moesten ze bij voornaam noemen en ze behandelen als onze vrienden en niet als de leraren. Erg weird maar wel heel funny! We hadden eigenlijk alleen maar vrije tijd, en hebben lekker veel lol getrapt. Sarah heeft wat afgezien, we hadden haar in een slaapzak gestopt en haar door heel het gebouw gesjouwd en vervolgens gedumpt in een van je jongenskamers. Niet dat die jongen er erg blij mee was, maar voor wij konden er prima mee leven hoor!

We hadden allemaal kamers van 4 en ik zat met Jamie, Rebecca en Erin op 1 kamer. Sarah, Genelieve, Anneliese en Katrina zaten in de andere kamer met elkaar.
Het was niet zo heel slim dat we apart zaten want voor we het wisten was heel onze kamer overhoop. Onze bedden lagen op de grond onze kussens waren overal en ik had een fan op mijn bed. Jamies onderbroeken hingen overal, de oorlog was dus heerlijk begonnen! We hadden helemaal een plan bedacht en wilden hun deur dicht tape. We wisten niet zeker of het mocht dus we vroegen het dan ook maar eerst aan de leraren. Die vonden het helemaal een geweldig idee en zouden ons helemaal helpen met het zorgen dat hun in hun kamer bleven en er later dus niet meer uit konden! We hadden het bedacht om het rond half 12 s’avonds te doen, omdat iedereen dan al een tijdje op hun kamer moet blijven en rond 12 uur ging iedereen van hot naar her rennen. Het was echt zo grappig en ik kwam echt niet meer bij van het lachen dus ik moest om het hoekje gaan staan omdat ik teveel lawaai maakte. We begonnen rond 10 voor 12, later dan verwacht maargoed maakte niks uit. Opeens zagen we mensen uit hun kamer komen met allemaal slingers en we hadden alleen nog maar het voeten gedeelte getapet. Ja hoor, wat denk je?! Er is iemand jarig om 12 uur, en wij waren nog niet klaar. Iedereen begon allemaal te zingen allemaal op de gang te dansen, en hun opende hun deur en zagen meteen de tape! Plan lekker mislukt, maar het was wel de grootste lol ever. Later rond een uur of half 2 ging de deur open. Ik lag boven en kan het allemaal goed zien, maar ik zag geen hoofd voorbij komen. Opeens hoorde ik Becky van haar bed jumpen, wat denk je Sarah komt onze tape jatten om ons op te sluiten! De lerares kwam er maar bij en wilde alle tape hebben en stuurde Sarah naar haar kamer, wij dachten aah balen! Maar het was echt de relaxte lerares ever, en gooide de tape in onze kamer en zei: “come one girls try it again, but make sure you do it right!” haha echt niet te geloven! Helaas waren we rond een uur of 6 in slaap gevallen en hebben we het niet meer kunnen doen.
Ook hadden we 1 avond thema avond. Ons thema was Circus, wij waren natuurlijk helemaal verkleed maar de jongens deden er of course niet zoveel aan.. Die moeten er natuurlijk leuk uitzien, blablabla. Jongens wat moet je ermee, haha.
Ik heb echt een super retreat gehad en had eigenlijk niet verwacht dat het zoveel fun was!

Het afgelopen weekend ben ik naar Sovereign Hill geweest met de buren en een ander iemand van Italië die hun hebben ontmoet. Naar naam is Maura en ze is 31 jaar maar echt super lief. Ze is van plan ongeveer 3 jaar rond te reizen over dit gedeelte van de wereld!
Eerst zouden we gaan lunchen bij een meer daar in de buurt. Dus wij daar stoppen zegt don : “O my god this is such a beautifull view, with all the water and the animals”. Nou er was dus nergens water te bekennen. Het was daar helemaal opgedroogd, dus Don helemaal balen want die wilde eigenlijk lunchen bij de Mac, maar judy wilde perse naar de rivier om het aan ons te laten zien! Don is trouwens een super aardige/grappige kerel. Hij is al 72 jaar maar lijkt echt nog maar 60! Judy is ook een super aardige vrouw en is bijna 69! Later tijdens lunch kwam er een mooie vogel bij ons in de buurt en Maura wilde eigenlijk vragen wat voorn soort het was, maar ze vroeg “What is the name of this birt”. En don met zijn grappige opmerkingen :”oh yeah this is Henk he is my best mate”. Haha nou je kun dus wel begrijpen hoe het heel de dag ging!

Maargoed Sovereign Hill is een voorbeeld van hoe het vroeger was. In dit gedeelte hebben ze heel veel goud gevonden onder de grond en daar staat het dan ook bekent om. Op de foto’s kun je zien hoe het er uit zag, maar het was wel echt super cool om te zien! Je kon je eigen kaarsen maken bowlen met houten bowlings ballen en pionnen. Omdat het vooral om het goud ging hadden van alles om uit te leggen wat ze met het goud deden hoe ze het hadden gevonden enzovoorts. Maura en ik hadden dan ook een ondergrondse tocht gedaan in een mijn. Het was echt zoo donker daar en echt heel erg scary, maar het was wel echt heel relaxt om het allemaal te zien en hoe het allemaal in zijn werking gaat. We zaten dan ongeveer ook een uur onder de grond haha. De buren Judy en Don gingen niet mee want Judy vond het niet een fijn idee om onder de grond te zitten. We gingen dan ook echt met een kar naar beneden en weer met een kar omhoog. Het is net of je in een donkere attractie zit maar dan voor ongeveer een halve minuut. Het gaat niet zo heel snel maar lopend kon je het zeker niet bijhouden!
Toen we weer in de frisse warme lucht waren was er meteen een presentatie over hoe ze de gouden banketten maakten. Dat was echt heel gaaf om te zien! En het goud is dan ook heel zwaar!
Later hebben we nog in het water gezocht naar goud, maar helaas geen geluk.

Ook heb ik hier mijn eerste Nederlander ontmoet. Het was echt heel grappig/vaag om iemand van Nederland te ontmoeten, maar hij was wel ernstig knap. We hebben het eerste half uur heerlijk Engels tegen elkaar lopen praten want het is echt te ingewikkeld om Nederlands te praten als iedereen om je heen Engels spreekt. Je wilt dan meteen weer Engels spreken. Maar ik stel jullie wel gerust hé dat ik een Nederlander heb ontmoet, want dan blijf ik niet hier in Australië met een of andere boy. Maar helaas vertrekt die volgende week op naar Queensland, wat alle toeristen/backpakkers nu langzamerhand gaan doen. Want in Queensland is het weer nu een stuk beter.
Ik begin nu echt al te merken wat de mensen zeggen Victoria over 4 seizoenen in 1 dag. In de ochtend is het te koud en trek je het liefst zoveel mogelijk kleding aan onder je schoonuniform. Maar aan het einde van de dag ga je letterlijk dood van de hitte. Het start met ongeveer 15 graden en eindigt met ongeveer 30 a 35 graden! Je weet dus niet wat je voorn kleren moet aantrekken.

Ohja nog een ander nieuwtje hier in Rye. Misschien wisten sommige het al maar Jennifer die met mij meevloog naar Australië en hier ook blijft voor 10 maanden is moest helaas veranderen van gastgezin om een bepaalde reden. Ze heeft dus voor een lange tijd in een tijdelijk gastgezin gezeten en zit nu weer in een ander gastgezin. Ik sprak Jennifer veel en had beloofd voor haar om te kijken of iemand hier in de buurt geen interesse heeft om haar misschien te hosten. Cassie en ik hebben dus ons best gedaan om voor haar een leuk gastgezin te vinden. We hadden aardig wat rondgevraagd en we hebben iemand gevonden die haar een leuke tijd in Australië wilt laten beleven! Op het moment word die familie gescreend en de referenties worden gebeld om te kijken of ze goed genoeg zijn enzovoorts. Wat bijna niet mis kan zijn want het zijn echt super aardige mensen en de dochter is Cassies beste vriendin! Ze woont hier ongeveer 5 minuten vandaan ofzo, dus dat zou wel heel leuk zijn als het allemaal door kan gaan. Natuurlijk meer voor Jennifer dan voor mij, omdat ze het natuurlijk wel verdient om een leuk en goed gastgezin te hebben. Dat het bij mij in de buurt is, is alleen maar een pluspunt natuurlijk!
Het is nog niet helemaal zeker en kan ongeveer 2 weken duren voordat we weten of het door kan gaan of niet!

Vandaag was trouwens mijn laatste dag van Term 1 en heb nu heerlijk 2 weken vakantie. We gaan aanstaande maandag lekker 2 dagen naar de City en blijven daar overnachten en gaan donderdag ook naar een plaats toe wat heel mooi schijnt te zijn. We gaan dan wel met de Fairy, maar dat maakt het alleen maar spannender want ze zeggen dat je soms dolfijnen naast je hebt springen!
Het laatste weekend van de vakantie gaan we naar een River wat grenst met South New Wales! We kunnen daar lekker waterskien en alle andere dingen! Heb er al weer helemaal zin in en bof maar weer lekker dat we leuke dingen gaan doen!

Ook had ik met vaders geskyped afgelopen week voor het eerst, en hij vertelde mij dat sommige dus niet de foto’s kunnen zien omdat ze geen hyves hebben. Sorry daarvoor, maar ik heb speciaal voor die mensen een andere account aangemaakt voor de foto’s zodat jullie die wel kunnen zien. Het is misschien nu wel een beetje veel aangezien ik nu vanaf het begin tot nu foto’s moest uploaden, maar beter laat dan nooit zullen we dan maar zeggen.

Het is leuk jullie positieve reacties te lezen, alleen lastig om ze te beantwoorden! Ik kan een paar vragen herinneren en zal ze dan hieronder even beantwoorden!
Op school kun je niet echt zien of er allemaal groepjes zijn met skateboarders of weet ik veel wat. Dit komt omdat iedereen een uniform aan heeft en je je haar aan de eisen moet voldoen geen sieraden mag dragen enzovoorts! Ook hebben we hier niet 1 vaste klas en je hebt elke les andere mensen! Dit omdat iedereen zijn eigen vakken kiest en het is heel toevallig als je opeens met iemand anders in dezelfde klas zit bij een andere les!

Na mijn vakantie moet ik trouwens mijn winteruniform gaan dragen en moet dus weer een ander uniform kopen. Dit keer word het een lange rok met hoge sokken, haha! Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Maar ik zal er maar weer een mooie foto van maken voor jullie.

Nou ik ga nu maar weer eens stoppen want het is een beetje langer geworden dan verwacht.

De link naar mijn foto’s voor de mensen die geen hyves hebben is:
http://picasaweb.google.com/charlottebarten

Nou heel veel liefs en een knuffel aan iedereen!

xx Charlotte


p.s vergeet ik toch jullie wat te vertellen. Gister had ik even een raar momentje! We waren naar een feest geweest en Cassie had me rond een uur of 10 thuis gebracht zodat ik ff kon douche mijn mail kon checke en naar bed kon gaan. Want mijn hostparents bleven tot een uur of 1 in de nacht daar. Dus ik mijn tandenpoetsen en ik open de kraan om mijn mond te spoelen, wat denk je?! Geen water! Ik in de douch proberen, ook geen water. Ik overal geprobeerd en er kwam nergens water uit, ik dacht gebeurd hier nou weer.. Dus ik mijn hostdad bellen, hij lachen en geloofde me of course in het begin niet. Later zei die dat die zo zal komen om te kijken wat het was. Dus ik probeer het 10 minuten later weer en er was opeens weer wel water, nou ik dacht dat ik gek was! Dus ik maar weer bellen dat mn hostdad daar kon blijven. Haha, dat was dus echt weer iets voor mij! Lekker onhandig, maar we weten nogsteeds niet waarom we opeens geen water meer hadden!

  • 26 Maart 2010 - 08:25

    Margreet:

    lieve charlotte,
    wat een super tijd heb jij echt leuk.
    moest wel erg lachen jij met je 2 vriendinnen midden in de nacht bij ons op de skype.
    veel liefs margreet

  • 26 Maart 2010 - 08:59

    Lotte:

    Ah super dingen maak je weer mee!
    Echt geweldige verhalen, nou ik spreek je 3april over de skype sowieso,:D

    Kusjes!

  • 26 Maart 2010 - 14:05

    Lobke:

    klinkt allemaal echt super char!
    spreek je 3 april met lotje!
    kussss(L)

  • 26 Maart 2010 - 17:41

    Ton:

    Lieverd, wat heb je het toch zwaar! Nu al weer vakantie.... en alleen maar saaie dingen; dolfijnen, barbequen aan het strand tripjes en overnachtingen..... Vind het dan ook volledig terrecht dat je zo'n uniform aan moet; lekker puhhh.... wel fijn dat je nu kunt naaien... nu het koken nog.... kus

  • 27 Maart 2010 - 21:31

    Marijke:

    wat heerlijk om al die verhalen van jou te lezen! liefs O Marijke

  • 27 Maart 2010 - 21:31

    Marijke:

    wat heerlijk om al die verhalen van jou te lezen! liefs O Marijke

  • 27 Maart 2010 - 21:32

    Marijke:

    wat heerlijk om al die verhalen van jou te lezen! liefs O Marijke

  • 28 Maart 2010 - 11:41

    Myrthe:

    Lieve charlotte(L)
    Wat een lang en leuk verhaal weer. Je hebt wel geluk met je gezin, dat ze allemaal van die leuke dingen met je doen(K)
    Naja geniet er nog lekker van!

    kusjes

  • 29 Maart 2010 - 09:53

    Mirte:

    Lotjee!
    hahah Je hebt een super tijd he! ook leuk als je een beetje kan filmen zou ook leuk zijn?
    Meid, Spreek je snel weer! Dikke Kus

  • 30 Maart 2010 - 07:25

    Theresia:

    wat een leuke verhalen en wat goed en leuk als het lukt met jennifer
    kus mama

  • 31 Maart 2010 - 17:12

    Wilma:

    Hi Charlotte, wat geweldig dat je het zo ontzettend naar je zin hebt! Ik ben erg blij voor je en het doet me goed te horen dat het zo goed met je gaat maar ook dat je je zo voor Jennifer inzet! Want het vinden van een goed gastgezin schijnt blijkbaar niet zo makkelijk te zijn, want anders had Jennifer inmiddels wel in een permanent gezin gezeten. Met al je hulp en de enorme enthousiasme van het gevonden gezin in Melbourne, gaan we er nu dan ook vanuit dat dit gezin Jennifer voor de resterende tijd gaat hosten. Nog even de formele screening en gaan met die banaan. In het vorige gezin heeft ze het erg naar haar gezin gehad maar helaas het was voor tijdelijk. Het gezin waar ze nu zit is sowieso voor tijdelijk, daarom gaan we er nu dan ook echt vanuit dat Jennifer na zoveel belevenissen naar Melbourne verkast en geplaastst wordt in het gevonden gezin wat zich speciaal voor Jennifer heeft aangemeld. Helemaal super! En dat ze daar uiteindelijk de tijd van haar leven krijgt dat verdient ze zeker. Charlotte, ik geniet van je verhalen en wens je bovenal een geweldige tijd en geniet nog maar lekker met heel veel plezier!

    groetjes Wilma

  • 07 April 2010 - 14:39

    Dominique:

    heeeecharlotte!!!
    aaah weer echt een leuk verhaal maar leuk om te horen dat je het goed daar hebt en dat je echt leuke dingen doet!! hoop weer snel iets van je te horen!

    dikke kus dominique(L)
    ps. succes met je nieuwe unifrom haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rye

High School Down Under

Recente Reisverslagen:

28 September 2010

Great ocean road & Bali..

08 Augustus 2010

Holidays and parties

22 Juni 2010

Already half way

06 Mei 2010

Heerlijke spiderbite..

12 April 2010

Holidays
Charlotte

Actief sinds 19 Jan. 2010
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 33075

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 16 Februari 2016

Asia it is!

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

31 Januari 2010 - 07 December 2010

High School Down Under

Landen bezocht: