Mansfield - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu Mansfield - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu

Mansfield

Door: CharlotteBarten

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

11 Maart 2010 | Australië, Rye

Heyy allemaal

Hier weer een kort berichtje van mij in het wat koudere Rye. Misschien hebben sommige van jullie het mee gekregen maar het afgelopen weekend was het echt een hell in Melbourne. Het heeft heel het weekend geregend en gehageld. Sommige hagels waren groter dan 10 cm en velen auto’s zijn beschadigt. Teminste dit is wat ze mij allemaal hebben verteld, want zelf heb ik er niet zo veel van mee gekregen, haha! Wij waren in het heerlijke Mansfield.

De vrijdag na school waren de plannen gewijzigd en ging Vittoria met mij mee en bleef mn hostbrother thuis want hij moest heel het weekend werken. Na ongeveer 4 uur rijden waren we eindelijk in ons huisje aangekomen! Onderweg was het echt super mooi om te zien en ik wilde niet in slaapvallen want ik wilde van de omgeving genieten, haha!
Mn hostfamily vertelde mij dat dit gebied 3 jaar geleden was getroffen door een hele erge bosbrand en je kon het nogsteeds heel goed zien. De bomen waren echt mega zwart en velen waren een soort van aan het “vervellen” om het zo maar even te noemen. Het was heel rustig en alle huizen zien er of heel verwoest uit of ze waren er mee bezig om ze opnieuw te bouwen.

Het gebied waar wij waren was om het zo maar even te beschrijven een soort gebied zoals bij MC daughters (van de tv). Heel veel mensen reden rond op hun paard en als je ergens wat ging drinken,(als je al een tentje kon vinden) kwam iedereen per paard daarheen. Echt heel funny.

Maargoed nu het aller leukste, ik heb de EERSTE kangaroos gespot hoor. De zaterdag was het echt super mooi weer. We hadden wat informatie gevraagd wat we konden doen en besloten om naar de Mansfield zoo te gaan. Toen we daar aankwamen dachten we, dit is echt helemaal niks. Maar uiteindelijk was het juist super goed dat het niet zo groot was. We konden namelijk alle dieren voeren en aaien. De mensen waren super sweet en ik heb heel lang een wombat van 8 maanden vastgehouden. Het was echt zo sweet, maar mn hostmum vond het geen goed idée dat ik het mee naar huis wilde nemen, helaas. We hebben echt 500 foto’s gemaakt van elk ding dat we zagen maakte vittoria en ik een foto. We hebben dus super veel dubbele foto’s en moet ze eerst maar even goed uitzoeken.

De zondag gingen we een 4wd doen. Dat was echt zo gaaf! Ik weet zeker dat Died, ol en Pap het helemaal geweldig zouden vinden. We reden door de bomen de Bergen op. voor mijn gevoel was het meer alsof ik 4 uur lang op een soort van trilplaat stond! Maar ik heb echt genoten en het uitzicht was echt super mooi. We stopte boven op de berg en we stopte ergens midden op de berg omdat daar een hele mooie waterval was! Bij de waterval hebben we typische australische sauces gemaakt. Midden in de bush bush, haha!

De Maandag was het een wat mindere dag, het had veel geregend de nacht en we wilden eigenlijk gaan paardrijden maar dat was helaas al volgeboekt. Uiteindelijk zijn we naar een wijnproeverij geweest. Alhoewel het voor mij en Vittoria wat minder was, want we zijn geen 18 dus ook geen alcohol! Maargoed het was heel goed om iedereen te zien genieten van de wijn, haha!

De dinsdag hadden we een trip terug naar huis, want het was onze laatste vrije dag en moesten de volgende dag weer heerlijk naar school. Ik ben die avond met Cassie, Kim en Yas naar de bios geweest en heb de film de blind side gezien. Na de bios zijn we naar Kim gegaan en bleven daar slapen. De volgende ochtend was ik echt zoo moe, haha! Maar ik heb heerlijk in de bus kunnen slapen wantja dat duurt toch 45 minuten!

Ooja, heb ik jullie eigenlijk al een hele rare eigenschap verteld van de Australische mensen? Ik dacht echt dat de mensen gek zijn hier! Ze lopen letterlijk overal zonder hun schoenen. Gewoon overstraat en door het centrum. Ik ben elke keer de enige die zegt o wacht ik moet ff mijn schoenen pakken.
Maar om heel eerlijk te zijn is het hier wel heel schoon. Iedereen wilt hun mooie strand beschremen. Ze hebben dan ook een hekel aan toeristen die langs komen omdat die vaak hun troep laten liggen.

Goed, ik zal zo snel mogelijk proberen mijn foto’s weer op hyves te plaatsten, maar zoals ik jullie dus al vertelde het zijn er 500 dus ik ga ze eerst maar even uitzoeken voordat ik alles op hyves moet plaatsen!

Oooh en ik heb echt de grootste ugg ever gespot hier in Rosebud! Echt geweldig, daar moest en zou ik natuurlijk ook weer foto’s van maken. Maargoed. Ik zal jullie even het uitleggen van de uggs hier.
Er is dus een heel groot verschil tussen de uggs in Nederland of hier. Ze noemen ze hier Uggboots. Hun “echte uggboots” zijn dus ongeveer 240 dollar en voor mijn gevoel lijken ze dus echt heel erg nep. Maar als je hier de uggboots van de supermarket koopt lijken ze juist weer kei veel op die van ons! Haha het is dus heel ingewikkeld. Ook hebben ze me uitgelegd waarom er zo’n ruzie was. Ze hebben namelijk van het woord Uggboot, Ugg gestolen en daar de Amerikaanse versie van gemaakt.

Nou zijn jullie ook weer op de hoogte, haha!
Ik ga nu heerlijk afsluiten, want ik zit op school tijdens mijn study uur. Maar ik heb niet zoveel te studeren hier. Na school ga ik heerlijk een koffie drinken met Vittoria in Rye. Oke eerlijk gezegt een Hot White Chocolate.
Er zijn hier echt super veel soort van starbuggs cafetjes en als het 40 graden is zit iedereen gewoon aan de heerlijke koffie!

Nou ik probeer zo snel mogelijk weer wat van me te laten horen, maar ik heb volgende week Retreat met school! Heb er echt mega veel zin in en hoop dat het weer goed blijft!

xx; heel veeel liefs en een dikke knuffel!

  • 11 Maart 2010 - 04:58

    Renate:

    Sis!

    Wat een leuk verhaal weer en wat maak je super veel mee!! Echt heel leuk!! Ben benieuwd naar al je foto's ;-)

    Liefs en dikke kus/knuffel!

  • 11 Maart 2010 - 06:57

    Margreet:

    lieve charlotte,
    wat een gezellige berichten weer fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    leuk die kangerootjes.
    veel plezier en blijf genieten groetjes margreet

  • 11 Maart 2010 - 08:54

    Lotte:

    Wooohoooe mn Charlot heeft eindelijk haar eeerste kangeroe gespot!
    Ben echt benieuwd naar je foto's en of me brief al is aangekomen! Maar dat zal ik binnekort wel van je horen.
    Dat verschil tussen Uggs wat een gedoe, haha!
    Maar je hebt dus echt een super soort van vakantie'tje gehad! Echt super leuk!

    Kusjes en ik mis je darling!
    Your one in a million!

  • 11 Maart 2010 - 09:54

    Eline:

    Charlotte vermaakt zich prima hoor =D
    Echt heel erg leuk om al je verhaaltjes te lezen en inderdaad snel je foto's op internet zetten want ben zeer benieuwd!! Kiss Darling

  • 11 Maart 2010 - 13:09

    Marin:

    Wel leuk om even ergens anders naartoe te gaan zoals in Mansfield, zie je toch weer hele andere dingen... en 4wd lijkt me wel cool! :)
    Nog bedankt trouwens voor je kaartje bij vBommel: iedereen vond het leuk dat je een kaartje stuurde! :)

  • 11 Maart 2010 - 16:50

    Marloes:

    aaah leuk dat je je eerste kangeroe gezien hebt:D:D
    zo te horen heb je het echt naar je zin, ben echt benieuwd naar je fototjes maar dat komt vast wel goed:)
    much love for you(L)(L)

  • 11 Maart 2010 - 18:57

    Myrthe:

    (L)(L)
    Wat een leuke verhalen allemaal; en super leuk dat je een kangeroo hebt gespot haha:D
    ben benieuwd naar je next fotos(K)

    kusjee

  • 12 Maart 2010 - 09:14

    Mirte:

    Lotjee!
    haha wat leuk, alleen wel een beetje raar dat ze met 40 graden iets warms gaan drinken oh myn god zou direct op de grond neer vallen! Super leuk van je avondturen meid! Kan niet wachten je weer gewoon terug in HOLLAND te hebben (A).
    Dikke Kuss!

  • 12 Maart 2010 - 21:44

    Danielle:

    aah kei leuk al je verhaaltjes, je hebt het wel heel erg naar je zin zo te horen!! echt nicee!! xxx (k)

  • 18 Maart 2010 - 10:25

    Mignon:

    Charlotje,

    Wat klinkt het allemaal weer super leuk! En wat lief van je hostfamilie dat ze ook Vittoria hebben meegenomen, echt gaaf hoor de Australische Busch in.

    We bellen snel weer even.

    Enjoy!
    Veel liefs,
    Mignon

  • 25 Maart 2010 - 19:05

    Maartje Bos:

    Hoi Charlotte,

    Ik hoop dat alles goed met je gaat en dat je het leuk hebt daar!!
    Zaterdag gaan we vast weer winnen met hockey

    Veel groetjes Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rye

High School Down Under

Recente Reisverslagen:

28 September 2010

Great ocean road & Bali..

08 Augustus 2010

Holidays and parties

22 Juni 2010

Already half way

06 Mei 2010

Heerlijke spiderbite..

12 April 2010

Holidays
Charlotte

Actief sinds 19 Jan. 2010
Verslag gelezen: 3758
Totaal aantal bezoekers 33042

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 16 Februari 2016

Asia it is!

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

31 Januari 2010 - 07 December 2010

High School Down Under

Landen bezocht: