Finally in Rye - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu Finally in Rye - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu

Finally in Rye

Door: CharlotteBarten

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

06 Februari 2010 | Australië, Rye

Hey allemaal,

Zo er is nu echt al weer meer dan een week voorbij. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen!
Nou goed, laat ik maar beginnen met Schiphol. Gelukkig ging mijn familie mee en Lotte, georgine en Myrna, of course ook Marloes. Het ging eigenlijk heel snel maar ik was zo trots op mn koffer hij was gewoon precies 20 kilo!
Maargoed toen we door de douane gingen begon het eigenlijk al lekker want jennifer had nog haar telefoon in der broek terwijl ze die aan haar moeder moest geven. Toen ging Laura haar ouders bellen zodat hun het weer bij de moeder van Jennifer konden afleveren.
Maar toen begon alle ellende pas. We kwamen aan om te boarden en de vlucht was overboekt mensen werden dus afgeloot van de vlucht, gelukkig zat geen van ons 3e daarbij. Maar toen had onze vlucht heerlijk nog anderhalf uur vertraging! Toen we in London moesten overstappen stond er een stinkende man en vrouw voor ons, nou serieus we gingen bijna over ons nek! Toen we de bus ingingen dacht ik express ik stap de andere kant in maar helaas stond ik 10 minuten met die mensen opgescheept voor mn neus. Nou ik had het niet meer en Laura bleef me maar uitlachen want die stonden aan de andere kant.
Verder toen we soort van gingen rennen om onze vlucht te halen stond er een hele lange rij, daarna zaten we in het vliegtuig en daar waren we blij om. We dachten aah yes eindelijk een vlucht die op tijd is, maar mooi niet dus. We moesten ongeveer een uur in het vliegtuig zelf zitten wachten.
En OMG wat hadden wij rotplekken zeg. Voor ons zaten dus de mensen die bij Qantas werken, maar die mensen moesten hun eigen plekkie hebben en dus zaten wij heeeeeel de weg van London Naar sydney opgescheept met een soort van doek voor ons gezicht. Ook zat links naast mij de wc dus elke keer werd ik aangestoot en er waren helemaal geen mensen in de buurt en ze vergaten ons eten te geven. Maargoed gelukkig kwamen we heel aan in Bangkok. We hoefde alleen maar er uit again door de securety check. Eenmaal weer in de gate aangekomen zou het een half uur uitlopen, dat half uur werd een uur daarna anderhalf uur en toen twee uur. Maargoed gelukkig zijn we aangekomen..
In Sydney moesten we letterlijk door 6 checks en iedereen zegt dat ze zo streng zijn om het land binnen te komen maar bij was het:
Wat is je vluchtnummer naar Melbourne en ik zo eeuhh,
toen zei die mevrouw loop maar door hier heb ik geen tijd voor en je ziet er niet als een crimineel uit.
Eenmaal bij de groep aangekomen waren we letterlijk met 74 man! Echt zo’n grote groep had ik niet verwacht. Het was trouwens heel toevallig, ik was aan het praten met een Italiaans meisje en zij blijf ook in Rye wonen en gaat ook naar dezelfde school, toen dacht ik aah beter.. Maar al die 3 dagen heeft ze me alleen aan gekeken en een beetje lopen lachen ze zei echt helemaal niks. Dus weet niet wat ik daar van moet verwachten.
Verder was Sydney echt heeel mooi, Laura en ik waren helemaal beledigt over het Opera House! Op alle foto’s is het dak wit en wij zitten in de bus en wij kijken elkaar aan, wij helemaal boos, haha! Maar hij is dus cremé kleurig omdat anders alle schippers worden verblind van het dak.
Ook hebben we op de Hourboure brige gelopen was echt heel cool. In het midden hebben we geluncht en hadden echt een super uitzicht!
Verder op het kamp hebben we veel kleine dingen gedaan. Het allerleukste was dat ik met 5 Duitsers op een kamer zat en met 1 Japans meisje. Er werd dus alleen maar Duits gesproken en dat Japanse meisje verstond geen 1 woord engels. Maar ik heb ook nog een beetje mijn Duits opgedaan deze dagen!
O de aller laatste dag hadden we een soort van tallentenshow en moesten we het Wilhelmus zingen. Maar Laura wist hem als enige helemaal. Wat denk je staan we daar voor alle mensen met zn 3e te zingen, begint Laura al na 1 zin kei hard te lachen jennifer die was aan het lachen en wist de tekst niet verder en ik was kei hard aan het lachen en wist de tekst helemaal niet meer. Het was dus echt een ramp!

Gister had ik eindelijk mijn vlucht van Sydney naar Melbourne. Ik moest heel erg vroeg weg we gingen rond kwart over 8 half 9 al richting Sydney airport. Iedereen was zo nerveus om hun familie eindelijk te ontmoeten! Maar natuurlijk had onze vlucht weer een uur vertraging! Alsof ze het ons niet gunnen.. We waren ongeveer met 30 man van de hele groep. Echt super veel mensen gingen richting Melbourne alleen iedereen zit in het Noorden en ik in het Zuiden. Behalve dat andere Italiaanse meisje dan.. Toen we eindelijk in het vliegtuig zaten was ik of course de enige die helemaal alleen voorin zat naast 2 onbekende. De begeleider vroeg of ik wilde ruilen want dan kon ik naast 2 japanners zitten. Maar ik dacht nou dan blijf ik liever alleen! Toen het vliegtuig lande sloeg bij iedereen de spanning toe iedereen was nerveus en sommige lieten gewoon hun tas uit hun handen vallen, haha! Toen we uit het vliegtuig kwamen stonden er al heel veel gastgezinnen te wachten, alleen helaas nog niet die van mij. Dus we liepen met een klein groepje door naar onze koffers. En voorbij de poort stonden mn hostmum en hostsisters te wachten! Het was echt heel raar, het is net of je ze al heel goed kent maar toch ook weer niet! Verder was het wel heel grappig, want ze hebben pas een nieuwe auto en we wilde mijn koffers in de auto stoppen en we wisten niet hoe de achterklep open ging! Dus toen moesten we al meteen mn hostvader bellen. In de auto was het eigenlijk heel gezellig en we praatte erg veel. Er stond overal file omdat het rond 5 uur was, dus toen we na 2 uur rijden eindelijk aankwamen. Was ik heel erg verbaast! Het is echt een heel mooi huis met een oprijlaan enzo! Toen kwam mn hostvader naar buiten en hij zei:”is that all your stuff that you bring with you?!” Ik moest echt zo hard lachen. Echt na 5 minuten stonden de vriendinnen van Cassie voor de deur en er kwam ook wat vrienden van de familie om mij te zien. Was een beetje ongemakkelijk omdat ik opeens heeel veel mensen om me heen had staan maar heb me vermaakt. We zijn later met 3 vriendinnen van Cassie naar een berg gegaan en daar kon je het uitzicht zien van Rye en alle kleine stadjes er omheen (niet dat Rye zo groot is) Maar je kon ook Melbourne zien en het was donker dus het was echt super mooi!
Vandaag had ik mijn hostbrother Nick ontmoet, net als iedereen was hij ook super aardig! Daarna gingen we om 10 uur Cassie naar haar werk brengen, hebben daar toen wat gedronken was echt super mooi. Ooh ik vergeet gewoon het beste ik heb vandaag HAGELSLAG op als ontbijt. Natuurlijk op boterhammen maar dat hebben ze hier gekocht hihi! Later ben ik met mn hostmum naar de supermarkt gegaan en hebben we eventjes wat shampoo gekocht enz. Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben we hotdogs op, heerlijk! Ik heb daarna eventjes mijn tas uitgepakt en me een beetje gesetteld in mijn kamer! Het is echt een leuke kamer:)
Later ben ik met mn hostsister Kayla, hostmum and dad and hostbrother naar hun opa&oma geweest. Ze waren vandaag 50 jaar getrouwd en morgen hebben ze een groot feest. Daarna zijn we naar een centrum geweest om even wat make-up en stuff te kopen en hebben een beetje rondgekeken. Cassie is nu terug van der werk en we gaan waarschijnlijk vanavond eventjes wat drinken!

Mijn god wat een lang verhaal. Ik hoop dat jullie het allemaal wel kunnen lezen!
Ik zal zo snel mogelijk de foto’s op hyves plaatsen!

xx;

  • 06 Februari 2010 - 10:10

    Jennifer L:

    hahaha wat maak jij een drama van die heen vlucht :P prachtig. maar leuk om te lezen dat je hostfamily zo leuk is! lees mijn blog ook maar! xxxx we'll keep in touch

  • 06 Februari 2010 - 10:33

    Eline:

    Jeetje zeg wat een vlucht heb je achter de rug! Fijn om te horen dat je het leuk hebt daar! xxxxxx

  • 06 Februari 2010 - 10:37

    Sharona:

    Wat leuk om je verhaaltje zo te lezen!
    Wat een vertraging heb je gehad zeg!:O jezus..:O maar ik ben blij dat je leuke gastouders enzo hebt! :D
    Heel veel plezier daar he!!(K)
    Je achter achter nichtje(A)

  • 06 Februari 2010 - 10:39

    Lobke:

    aaaah charlot!
    super nice joh, ik had echt heel de week als iets van. waar is ze nu? wat doet ze nu? blabla
    ik heb de tijd van sydney al op me telefoon gezet zodat ik altijd kan zien hoelaat jij leeft! ik ga weer even reagern op je mail!
    en ohja, hou je melbournse brievenbus in de gate(L)

    xxxlove!

  • 06 Februari 2010 - 10:43

    Renate:

    Wat leuk wat van je te horen!! Fijn dat kamp zo leuk was en dat ze je in je gastgezin zo leuk verwelkomen!! Heel veel plezier sis!!

    Hele dikke knuffel!

  • 06 Februari 2010 - 10:45

    Elly VdK.:

    Hoi Charlotte!
    Wat heb je veel beleefd die eerste week.En met je
    hostfamily zit het wel goed denk ik.
    Complimenten voor je goede verhaal.
    groetjes, Elly.

  • 06 Februari 2010 - 11:06

    Myrthe:

    Wat leuk om dit verhaal zo te lezen, weten we toch allemaal een beetje wat jij allemaaal meemaakt(L)!
    Wat mooi dat je hostfamily zo leuk en aardig is.

    Ben benieuwd naar de foto's enzo(L)
    veel plezier bij het familie feest(K)

    kusjes

  • 06 Februari 2010 - 11:18

    Marloes:

    gelukkig heb je de reis overleefd!! aah ben zo blij dat je het naar je zin hebt lieverd!! hele dikke kus marloes(L)

  • 06 Februari 2010 - 11:24

    Lotte:

    Ahh Charlot echt leuk om wat van je te horen! Super lang verhaal maar zo zijn we helemaal bijgepraat! Echt cool, zo weet ik tenminste dat je het daar nu al leuk hebt (kan alleen maar beter worden!) en dat je veilig bent aangekomen ondanks die stomme vertragingen! Ik ga je nog wel een lange brief sturen en je kan iniedergeval op internet dus dat is mooi! Kun je af en toe is laten weten hoe het daar is!

    muchlove! (L)

  • 06 Februari 2010 - 16:26

    Theresia:

    he charlotte fijn dat jullie er zijn
    leuke hostfamlie
    nu een leuk jaar van maken
    is het daar lekker warm enjoy mama

  • 06 Februari 2010 - 16:44

    Wilma:

    Hi Charlotte, een geweldig verhaal! Zo lees ik bij de meiden die samen dezelfde reis hebben beleefd toch nog verschillende ervaringen. Meid geniet, ik wens je een enorm leuke tijd toe en ik ga zeker je belevenissen lezenm echt waar!!

    Tot later groetjes Wilma (je weet wel ... moeder van...)

  • 06 Februari 2010 - 17:26

    Manon:

    Wat een leuk verhaaal!
    ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben meissssje.
    xxxxxxx

  • 06 Februari 2010 - 20:34

    Evie:

    waaaauw char, super leuk!!

  • 07 Februari 2010 - 14:11

    Olivier, Ton Mignon:

    Hey Charlotje,

    We zijn blij dat we je even gesproken hebben vanmorgen en met dit mooie verhaal zijn we weer helemaal op de hoogte. Het klinkt allemaal harstikke leuk! Morgen naar school en je uniform halen, stuur je wel een mooie foto?? Heel veel plezier en dikke kus van ons!

  • 07 Februari 2010 - 18:52

    Mirte:

    Lot, wat een reis zeg! Wel leuk dat je het al naar je zin hebt! Het lijkt me zo gaaf wat jij nu doet! nog heel erg veel plezier, ! Kussxxx
    ps. gefeliciteerd met je hostopa en oma he haha
    xxx

  • 07 Februari 2010 - 19:08

    Stefanie:

    Hee
    Het is inderdaad een lang verhaal ja, maar ik heb het helemaal gelezen :P Volgens mij heb je echt 10uur vertraging gehad ofzo :P
    Nog veel plezier !

    xxx

  • 07 Februari 2010 - 19:44

    Liselotte:

    Ik vind het super voor je dat je het zo leuk hebt!! Ben echt jaloers....
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    xx

  • 08 Februari 2010 - 11:51

    Marin:

    Wat een vertraging! Maar gelukkig ben je uiteindelijk bij je gastgezin aangekomen! ;)
    Heel veel plezier nog, de komende tijd!
    x Marin

  • 08 Februari 2010 - 13:21

    Mirte:

    haha de discussie van ons is voor niks geweest lot! Kilyan wilt nog niet eens met de auto hahaha . Kussjee! (F)

  • 08 Februari 2010 - 18:46

    Steijn:

    hil vil plesier wat ben je ver weg. kus steijn

  • 08 Februari 2010 - 18:50

    Barbara:

    hoi Charlot! Wat een verhaal en wat heb je al veel meegemaakt! Wereldreiziger! We zullen je verhalen volgen, hartstikke leuk om te lezen! ook de jongens vinden het leuk om mee te kijken! Have Fun! liefs Bar & Co

  • 09 Februari 2010 - 19:45

    Jennifer:

    Aaaah super leuk meid! Much Fun!

  • 11 Februari 2010 - 20:17

    Manja:

    Oh wat een heerlijk avontuur. Het hoort er volgens mij een beetje bij, vertraging enzo. Des te leuker alle is. Fijn dat je een leuk welkom hebt gehad.
    Nou meis geniet van alles wat komen gaat en wees voorzichtig en leerse.

    Bye en lots of love Manja

  • 12 Februari 2010 - 10:04

    Marijke:

    Hi lieve harlote wat heerlijk om jouw berichten te lezen!!liefs O marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rye

High School Down Under

Recente Reisverslagen:

28 September 2010

Great ocean road & Bali..

08 Augustus 2010

Holidays and parties

22 Juni 2010

Already half way

06 Mei 2010

Heerlijke spiderbite..

12 April 2010

Holidays
Charlotte

Actief sinds 19 Jan. 2010
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 33049

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 16 Februari 2016

Asia it is!

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

31 Januari 2010 - 07 December 2010

High School Down Under

Landen bezocht: