Great ocean road & Bali.. - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu Great ocean road & Bali.. - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu

Great ocean road & Bali..

Door: CharlotteBarten

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

28 September 2010 | Australië, Rye

Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden en heb dan ook besloten om jullie toch maar weer even op de hoogte te brengen wat er allemaal geebeurd hier in mijn relaxte australische leven..

Ik heb nog maar 2 maanden over hier in Australie en de tijd vliegt echt voorbij! Ik heb nog maar 2,5 week school en de rest ben ik eigenlijk vrij en mag ik genieten van Australie.
Ook is mijn lieftallige zus getrouwd op 08-09-10 in Amerika en heb al velen mooie foto’s gezien.

Zoals ik volgensmij in mijn vorige verhaaltje had geschreven ben ik heerlijk met Kayla, Nick en Chris naar Mr. Bullar geweest. Dat is ongeveer 3 uur rijden. We mochten dan ook aardig vroeg op staan omdat we maar voor 1 dag gingen. Onze eerste en laatste stop was in Mansfield, waar ik dus al eerder ben geweest. We moesten daar onze skies, snowboards en sneeuwkettingen huren, maar na een half uur bleek dus dat mijn host dad een te coole auto heeft want de sneeuwkettingen pasten dus niet om de autobanden omdat de auto te laag was. In alle haast moesten we op het laatste moment de bus nemen en gelukkig waren we net optijd anders moesten we nog een uur wachten voor de volgende bus. Toen we aankwamen boven op de berg wist ik niet wat ik zag. Ik had stiekem verwacht dat je het gras door de sneeuw kon zien en eigenlijk helemaal niet kon skieen of snowboarden, maar tegen al mijn verwachtingen lag er super veel sneeuw en hebben we een super leuke dag gehad!

Ik heb nu 2 weken vakantie waarvan ik al een weekje heb gehad. De afgelopen week ben ik samen met Cassie, Jamie en Becky naar the great ocean road geweest. We hebben vooral veel mensen ontmoet omdat we in backpackers sliepen. Toen Cassie en ik voor het eerst in onze kamer kwamen konden we niet bijkomen van het lachen. Ik denk dat ik nog nooit zo’n kleine kamer heb gezien voor 4 mensen. Geen badkamer of iets, want alle backpackers hebben een gezamelijke keuken en badkamer. Gelukkig hadden we een groot raam waardoor we ons toch niet zo opgesloten voelden. Maar moet eerlijk toegeven na een paar uur had ik besloten dat ik het toch wel vol kon houden om in zulke kamers te kunnen slapen voor een aantal maanden.. Vooral omdat alle backpackers super aardig zijn en je ontmoet binnen een half uur al aardig veel mensen!
De volgende dag zijn we ons plaatsje Lorne weze verkennen en ook op de straat ontmoet je veel mensen. Het is een klein dropje waardoor iedereen elkaar kent en meteen weet wanneer je een toerist bent of niet. De dag daarna hebben we dan ook echt the great ocean road gereden, wat ongeveer 3 uur inbeslag neemt om bij the twelve apostles aan te komen dat betekend dus 6 uur in totaal om teruh te komen. Tussendoor hebben we natuurlijk wel een aantal stops gemaakt om het mooie uitzicht van the great ocean road te zien! De andere nachten bleven we dus slapen bij jamies oudere zus en ze verbleven dicht bij een lighthouse. Nou waren hun dus allemaal happy omdat de lighthouse dus uit programma was wat hun vroeger altijd zagen. Ze moesten en zouden dan ook de binnenkant zien van the lighthouse. Op de top was het dan ook super. We hadden meteen het hele uitzicht van the great ocean road. Nadat we klaar waren moesten we helaas weer naar rye rijden wat ongeveer 4 uur duurt.

Afgelopen vrijdag waren Cassie en ik gevraagd om te helpen bij the Dutch Tulip festival, we moesten mensen aanspreken over een exchange en uiteindelijk was ik meteen een fotomodel. Er waren veel japanners die gewoon op een tulip festival afkomen en ze vonden het dan ook helemaal geweldig dat ik Nederlands was. Natuurlijk waren er lekker hollandse kroketten en in 8 maanden heb ik dan ook mijn allereerste frikandel op. De man die het verkocht was van oorsprong Nederlands en verkocht het dus ook als een frikandel speciaal!

Gister hadden we waarschijnlijk de grootste wedstrijd van het jaar met footy, namelijk the grand finals.. Na ongeveer een 3 uur in geschreeuw en spanning te hebben gezeten kwam de wedstrijd uit op een draw (gelijkspel) wat betekend dat de hele wedstrijd volgende week opnieuw moet worden gespeelt. Ze doen hier niet aan extra tijd. Het komt erg zelden voor dat een footy game eindigt met een draw De laatste grand final dat eindigde met een draw was dan ook in 1977. Moet zeggen dat iedereen er erg van baalt dat ze nogsteeds niet weten wie er nou echt gaat winnen, ze sluiten de winkels, mensen nemen vrij van werk en kaartjes zijn over de 200 dollars. Maar natuurlijk hebben we nu weer een goede reden om een ander groot feest te hebben volgende week.

Verder begint het weer hier al langzaam warmer te worden..
Vaders komt al over 3 weken en ik heb mijn 18th birthday in 4 weken!
Mijn hostfamily gaat op vakantie naar Bali(indonesie) en ze hadden gevraagd of ik nog met hun mee wilde voordat ik naar huis ging. Nou besloot mijn vader me dat als cadeau te geven voor mijn verjaardag! We vertrekken op 5 november en zullen 18 november weer in Australie aankomen. Daarna heb ik nog een weekje en dan moet ik al weer naar huis..
Als ik er over na denk gaat het nu al erg opschieten maar ik ga natuurlijk nog erg genieten van mijn laatste paar weken hier in Australie en mijn twee weken vakantie in het heerlijke Bali!


Veel liefs
Charlotte

  • 28 September 2010 - 08:59

    Mirte:

    Mensen lief, Lot! Mis je ons allemaal niet of wat? ;) Nee hoor meid, ik kan helemaal begrijpen dat je best nog langer wilt blijven! Ik zie je heel snel weer, maar geniet nu inderdaad nog maar even van de tijd die nog rest! Dikke Kus & veel plzier in Bali! xoxo

  • 28 September 2010 - 10:12

    Margreet:

    lieve charlotte,
    geweldig ook nog even naar bali,geniet er lekker van.sterkte bij het afscheid nemen van australie en de vrienden die je daar hebt.best moeilijk na zo n lange tijd.fijn dat je weer naar brabant komt.
    liefs margreet

  • 28 September 2010 - 11:28

    Charlotte:

    Leuk verhaal weer! Geniet nog van je laatste 2 maanden daar en natuurlijk van je vakantie op Bali!!! Super leuk dat je daar mee naar toe kan... Tot snel weer! XX

  • 28 September 2010 - 11:39

    Charlotte:

    Oja, natuurlijk ook gefeliciteerd met je zus!!!

  • 29 September 2010 - 08:50

    Maijke:

    Oh Oh wat heb je toch een vol programma!! het is volop genieten zo te lezen.
    geniet van je laatste maandjes!!O Marijke

  • 29 September 2010 - 19:21

    Theresia:

    wat ontzettend leuk dat je mee naar bali gaat geniet maar lekker van de laatste weken
    dikke kus mama

  • 30 September 2010 - 17:00

    Mignon:

    Hoi charlotje,

    Mooi verhaal weer hoor, never a dull moment zullen we maar zeggen! De tijd vliegt inderdaad voorbij, maar je hebt je tijd goed besteed en nu ook nog naar Bali, heerlijk hoor,enjoy!!
    dikke kus en veel liefs

  • 04 Oktober 2010 - 08:23

    Lobke:

    you lucky girl!
    geniet er nog even van voordat je weer naar je nederlandse familie en vriendinnen komt xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rye

High School Down Under

Recente Reisverslagen:

28 September 2010

Great ocean road & Bali..

08 Augustus 2010

Holidays and parties

22 Juni 2010

Already half way

06 Mei 2010

Heerlijke spiderbite..

12 April 2010

Holidays
Charlotte

Actief sinds 19 Jan. 2010
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 33048

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 16 Februari 2016

Asia it is!

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

31 Januari 2010 - 07 December 2010

High School Down Under

Landen bezocht: