Holidays and parties - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu Holidays and parties - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu

Holidays and parties

Door: CharlotteBarten

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

08 Augustus 2010 | Australië, Rye

Hey hey,

Net als elk ander verhaal, het heeft weer even geduurd voor mijn kleine verslag om jullie op de hoogte te houden. Heb het weer erg druk gehad met vakantie, afscheid nemen en vooral veel 18th birthdays! (klinkt allemaal heel slecht natuurlijk, haha)

Ik heb ongeveer langer dan een maand had ik afscheid moeten nemen van Vittoria, ze is helaas al weer terug naar Italy! Op haar laatste dag zijn we naar Lunapark geweest en hadden we een groot feest met alle meiden. Het was wel even raar de eerste week dat ze weg was, aangezien we hier samen zijn gekomen, maar we hebben afgesproken elkaar vaak op te zoeken. Ik heb dan ook een mooi excuus om naar Italy te gaan..

Ook heb ik een super leuke vakantie in Queensland meegemaakt. We waren voor een weekje in Surfers Paradise en het was echt super! Je zit een soort van midden in de stad maar hebt een hele mooie omgeving met vooral veel strand! We zijn naar Movieworld en Dreamworld geweest, wat echt super was. Om het even uit te leggen, het zijn dus grote funparken maar dan met een thema! Het is soort van Universal Studio, maar dan veel dingen gekopieerd! Verder zijn we ook een avond naar Australian Outback geweest. Je gaat daar heen rond etenstijd en hebt een dinner, tegelijkertijd hebben hun een show over de geschiedenis van Australia en hoe het is in de outback! Het was echt super, natuurlijk ook heel speciaal omdat je een voorgerecht, hoofdgerecht en een desert krijgt tijdens de show. Samen met mijn host brother, host dad, colin en een andere nick zijn we een wezen karten. Als enigst meisje in een hele grote groep gingen we op een buitenbaan met karts van 85 km per uur. Ik moest vooraan beginnen omdat mijn lieftalige achternaam begint met een B, maar ik geloof dan ook dat meer dan de helft me al had ingehaald in de eerste bocht, haha. Later kreeg ik het helemaal te pakken en had ik zelfs nick verslagen. Ik was dan ook nummer 10 van de 20, dus zo heel slecht was het dan ook weer niet! Die avond waren we uiteten geweest en elke keer als we ergens heen gingen, reden we voorbij een speelparkje voor kleine kinderen. Ze hadden daar dan wel super gave kangaroos op een railbaan. Op de terugweg hadden we gevraagd of de taxi daar wilde stoppen, vervolgens wij allemaal naar buiten rennen om op die kangaroos te springen en binnen 3 minuten weer terug in de taxi springen. De taxidriver lag dan ook helemaal dubbel, maar wij hadden wel de beste ervaring van ons leven!

De weken op school heb ik toch best veel gedaan, heb voor textiles mijn pajamashorts gemaakt en heb afgelopen week mijn trui afgemaakt! Verder had ik voor engels een presentatie moeten houden waarvoor ik dan ook een A+ had gehaald. Met food gaat ook alles goed en moet zeggen dat mijn kookkunsten toch al wel vooruit gaan.. Een week geleden was onze lerares van maths ziek en kregen we een andere leraar. We kwamen in gesprek en hij vroeg wat gabbie, brittany en ik na year 12 gingen doen. Ik kwam met een simpel antwoord en zei dan ook, I’m going back to the Netherlands. Uit het niets begint hij vloeiend Nederlands tegen mij te praten, ik was meteen in shock, maar heb wel weer mijn Nederlandse taal een beetje kunnen ophalen. Hij woont hier al 8 jaar en zijn vrouw heeft een Nederlandse school voor kinderen die net in Australia zijn komen wonen en geen engels kunnen. Dat was natuurlijk wel even interessant om te horen.

Aangezien iedereen hier rond deze tijd 18 word heb ik aardig wat feesten. Op de zondagochtend zijn we dan ook vaak te vinden in Rosebud bij KFC met een twister.. Dat maakt onze dag weer helemaal goed, haha. Afgelopen weekend hadden we een feest met thema; Out of the toy box. Samen met Nikki en Becky waren wij de ninja turtles. Het was echt super grappig feest en iedereen kwam dan ook dressed up. Het liet me helemaal denken aan carnaval en had iedereen ook verteld dat ze maar rond die tijd moeten langskomen!

Verder zijn mijn host oma en host opa naar Nederland vertrokken voor 2 maanden. Raar gevoel dat hun nu in Eindhoven zijn voor 2 maanden. Onze buren zijn net weer teruggekomen van een vakantie voor 3 weken naar Frankrijk, Nederland en Spanje geweest. Ze gingen daar heen omdat hun kleindochter in het Australische Basketball team zit en ze in Europe moest spelen. Wat erg interessant was, is dat hun het warm vonden in Nederland, vooral erg benauwd. ( Dit is dan ook wat ik iedereen uit legt maar niemand kan geloven dat wij 30 graden dan ook echt warm vinden aangezien hun hier 42 graden in de zomer hebben)

Over reizen gesproken, ik heb al weer mijn vlucht moeten terugboeken en zal dan ook op zaterdag 27 november in Amsterdam landen. Verder komt mijn lieftallige vader mij een weekje opzoeken als ik klaar ben met school en dat zal ook voor mijn 18e verjaardag zijn! Helaas duurt dat nog wel even, maar ik heb alvast iets om naar uit te kijken.

Binnenkort ga ik met mijn host brothers Chris en Nick en de vriendin van Chris naar de sneeuw. Jaja ook Australia hier heeft sneeuw. Ze vertelde mij dan wel dat ik er maar niet te veel van moet verwachten, maar dat het wel leuk is om te zien hoe het daar is. Ben helemaal benieuwd!

Voor de genen die geïnteresseerd zijn, ik heb weer wat foto’s upgeload. Als je de link kwijt bent is het: http://picasaweb.google.com/charlottebarten

Ik laat snel weer wat van me horen!!

Veel liefs Charlotte

p.s. Voor de gene die willen skypen, ik heb een probleem met mijn webcam dus wss zit skypen er niet meer in! Ik zal het proberen te fixen maar ik denk dat ik een nieuwe webcam moet kopen..
&& voor de gene die het leuk vinden, ik heb van de week mijn nieuwe year 12 jumper gehad! Dus we hoeven alleen nog maar onze lange rokken te dragen als uniform en de jumper, die erg comfortable is!

  • 08 Augustus 2010 - 06:10

    Renate:

    Lieve charlotte,

    Wat een leuk verhaal weer! En al die leuke tripjes en party's! Super! Wat leuk dat je leraar ineens nederlands sprak, dat verwacht je inderdaad niet! Balen van je webcam, maar wij kunnen ook msne en gekke bekken trekken he! :-) Geniet nog van je laatste drie maandjes daar!!

    Love ya!

  • 08 Augustus 2010 - 08:48

    Elly VdK:

    Nou Charlotte, dat was weer een feestelijk verslag!!! Meid wat maak je veel mee,dit wordt een jaar om nooit meer te vergeten.
    Liefs.

  • 08 Augustus 2010 - 09:04

    Margreet:

    altijd weer leuk je verhaal te lezen geniet nog lekker van je tijd daar en wij kijken alweer uit naar november.
    liefs margreet

  • 08 Augustus 2010 - 09:28

    Theresia:

    lieve charlotte
    gezellig om te lezen dat je weer veel leuke dingen hebt meegemaakt geniet maar lekker
    kus mama

  • 08 Augustus 2010 - 10:23

    Lotte:

    Wat maak jij toch weer van die geweldige dingen mee! Het einde is in zicht moppie! Much love!!

  • 08 Augustus 2010 - 12:17

    Marin:

    Klinkt allemaal alsof je het nog steeds prima naar je zin hebt! Mooi zo! :) geniet er nog maar van! ;)

  • 10 Augustus 2010 - 09:53

    Marijke:

    Lieve Charlotte wat maak je veel gezelligs mee! en nu alweer aftellen!

  • 20 September 2010 - 09:41

    Miranda:

    Hoi Charlotte,
    Een tijdje niet gelezen wat je zoal doet daar, maar dat het gezellig en leuk is, is wel duidelijk. Wat vliegt de tijd, dus geniet er ervan!

    Lfs van ons allemaal. Massimo, Mila, Carlo en Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rye

High School Down Under

Recente Reisverslagen:

28 September 2010

Great ocean road & Bali..

08 Augustus 2010

Holidays and parties

22 Juni 2010

Already half way

06 Mei 2010

Heerlijke spiderbite..

12 April 2010

Holidays
Charlotte

Actief sinds 19 Jan. 2010
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 33038

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 16 Februari 2016

Asia it is!

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

31 Januari 2010 - 07 December 2010

High School Down Under

Landen bezocht: