Eerste Maand - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu Eerste Maand - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu

Eerste Maand

Door: CharlotteBarten

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

01 Maart 2010 | Australië, Rye

Heyy allemaal,

Zozo het is al weer een hele poos geleden! Er is van alles gebeurt en ben nu officieel een maand weg van huis. De tijd vliegt voorbij!

Goed zal maar even beginnen met school. Jaja ik kan gewoon al mijn lokalen vinden en weet ook wanneer ik halverwege in mijn pauze weg moet gaan. Vorige week ben ik trouwens weer veranderd van klas, ik ben van de moeilijke maths naar de middelste geplaatst want ik werd niet echt veel wijzer in de klas. Elke keer dat ik dacht een som goed gemaakt te hebben was het again wrong. De symbolen gebruiken ze hier heel anders en het werd niet echt logisch. Omdat ik was veranderd van Maths moest ik ook weer van English lesson veranderen. Dat vond ik uiteindelijk niet zo erg want nu zit ik bij Maths nu met Gabby and Brittany en met engels zit ik again met Gabby en met Sarah!

Ooh en omdat ik op een gelovige school zit hebben we 1x in de week een soort van geloof iets en op de woensdag na carnaval voor jullie moesten we bidden en kreeg je een kruis op je hoofd met een soort van zand, ben nog niet helemaal achter wat het precies was.. && weer iets leuks voor de boeg, want we gaan met school op Retreat! Dat is een kamp en je gaat dan met je housecolor voor 3 dagen weg. Ik zit in kleur Groen (dat moet iets betekenen, maar wat weet ik ook niet, haah!) Maar opzich wel cool want ik zit met allemaal mensen waarmee ik eet!
Oja, ik weet niet of ik het al had verteld, maar hier hebben ze een heel raar rooster op school. Je hebt namelijk een rooster voor 10 dagen. Dus de tweede week zit je op dag 6. Nou dat begreep ik niet helemaal goed, dus ik had lekker de verkeerde boeken meegenomen!

Nou ff over andere zaken, haha! Ik weet eigenlijk helemaal niet meer vanaf wanneer ik jullie op de hoogte heb gehouden. Maar ik ben ik denk mijn 2e weekend op de vrijdag met de meiden van school naar een feest geweest in Rosebud. Dat is ongeveer 10 a 15 minuten van ons vandaan. Dat is gewoon een openbaar feest waar iedereen gewoon naar toe gaat zonder uitnodiging of iets. Wat nog gekker is, is dat iedereen dus zijn eigen drank mee neemt! Ook als je gewoon op bezoek gaat bij mensen, iedereen neemt zijn eigen drank mee. Zo weird, want mijn hostfamily zegt elke keer ”did you choose your drink that you want tonight?” Ben er dus nog niet helemaal aan gewent, maar ze zeiden nou wij komen wel naar jou huis in Holland en drinken allemaal gratis drank!
maargoed, de zaterdag was ik weer meteen uit geweest want er was een birthday van iemand die 18 werd. Dat was een stuk beter want er kwam geen politie, want op openbare feesten komen dus blijkbaar altijd politie enz, haha ik was super bang. Maar mijn hostfamily zei dat het gewoon normaal is en dat die gewoon komen checken of weet ik veel wat!

Het weekend daarop ben ik met Kayla naar haar boyfriend gegaan, ze hadden namelijk een nieuw zwembad met een spa! Hoe cool is dat, haha we hebben dus tot 2 uur in de nacht in de spa gezeten en het was gewoon nogsteeds super warm buiten. De volgende dag merkte ik wel meteen dat ik iets van 15 muggenbulten had! De zondag moest ik mijn huiswerk maken. Nou hoe leuk kan je huiswerk zijn! Ik moest een fotoshoot houden met Vittoria en mijn theme is Life. Daarmee moet ik dus verschillende shoots doen over eating, drinking, laughing and sporting! Die zondag hadden we gekozen voor Eating! Kon niet beter beetje taart eten, een appel eten en een watermeloen eten aan het strand en gewoon een aantal foto’s maken, haha! Kan niet wachten tot mijn volgende huiswerk van dit!

Over food gesproken, op school ben ik niet zo heel goed in koken, haah! De aller eerste keer moesten we cattaloni met spinazi maken! Nou Vittoria komt van Italie maar wist er dus helemaal niks vanaf! Lekker, wij allemaal vragen wat we moesten doen, Sarah deed onze oven aan en toen we alles erin wilde stoppen en dachten dat we klaar waren, waren we onze kaassaus vergeten te maken! De lerares helemaal boos. Wij in de oven stoppen en een half uur later wilde we het eruit halen, was het nog koud! Sarah had onze oven op ontdooien gezet! Dus het was niet te eten. Een week later moesten we koekjes maken en ging ik express met Allie! Dus wij het maken en ik vragen moet de suiker er niet in, en zij zeggen nee op het eind. Waren we helemaal klaar met het maken stoppen we het in de oven, kijken we omhoog om alles op te ruimen zien we dat we de suiker zijn vergeten!! Nou die waren dus ook mislukt, haha!

Dit weekend ben ik vrijdag met Vittoria naar Sorrento geweest om een cadeau voor haar hostbrother te kopen. Daarna ging ik naar huis om bij iemand te eten, mochten we weer onze eigen drank meenemen en gaan. Na het eten ging ik naar Vittoria en bleef daar slapen. We hebben lekker filmpje gekeken en niks gedaan. De volgende dag deden we weer niks en zijn we coffee gaan drinken aan het strand. Oke eigenlijk een hot white chocolate! (JAMMIE!) Die avond gingen we weer bij iemand eten. Toen opeens belde Kirsten mij dat MA1 kampioen is, hihi dat vond ik natuurlijk wel eventjes leuk! Alhoewel ik wel moeite had om in het Nederlands te praten. Typen en schrijven gaat nog wel maar ik begin gewoon al engels te dromen hierzo! Ook als ik moet tellen niet normaal! Maargoed, later rond een uur of 12 belde Cassie mij of ik mee uit wilde.. Alles is heel normaal om het pas te regelen op het laatste moment. Dus lichtelijk in de stress zijn we uit geweest! Was echt super leuk en de boys zijn echt veeel knapper daar dan hier op school, haha! Nee nee ik word niet verliefd, maar kijken enz kan altijd he!

Gister (zondag) ben ik met Kayla, Vittoria en een ander meisje naar de Plaza geweest. Een Shoppingmall. Haha ik weet der naam niet meer, maar ze woont ongeveer 1 uur van ons vandaan en is een exchange student uit Germany. Jaja we trekken elkaar aan denk ik.. Maargoed rond half 3 waren we terug en moesten Kayla mn hostmum en ik weer naar een babyshower. Dat houden ze hier voor mensen die zwanger zijn. Dan ben je alleen met vrouwen en ga je allemaal spelletjes doen, eten en cadeautjes geven, haha! Als spelletje deden we dat je zo snel mogelijk uit een babyfles moest drinken, mijn god dat is echt zo moeilijk! Iedereen ging bijna over zn nek!
Vandaag was ik weer op school, zit nu nog op school tijdens mijn study uur. Maar ik heb eigenlijk helemaal geen huiswerk omdat ik alle funsubjects doe! Dus had ik hier mooi even tijd voor!

verder hoop ik dat het bij jullie ook allemaal goed gaat!
Het is trouwens leuk om al jullie reacties te lezen, doet me goed!:D

oohja, volgend weekend heb ik een lang weekend, en gaan we met mijn hostmum, hostdad en hostbrother Nick naar een bush ofzo, om kangaroos te spotten! Heb er zin in! Hopelijk zie ik dan EINDELIJK mn eerste!

oohja, het weer word al wat minder, ik denk dat het vorige week maar 30 a 36 graden was!
Vanochtend was het ongeveer 25 graden en iedereen zat te rillen, haha. Nou ik had het heerlijk hoor!
in de ochtend is het vaak koeler maar aan het einde van de dag is het weer niet uit te houden!

xx; heel veeel liefs!

  • 01 Maart 2010 - 10:52

    Elly:

    Hoi Charlotte!
    Als dat zo doorgaat met feesten,strandbezoek en leuke uitstapjes wordt dit een vreselijk tof jaar voor je.
    Nog wel goed oefenen met koken.
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt down under.
    Groetjes, Elly Xx

  • 01 Maart 2010 - 11:01

    Mirte:

    Meid, hahah ik vroeg me al af hoe het bij jou ging met je engels :P dat gaat wennen worden als je weer hier bent!
    Wel fijn dat het goed gaat nu ook eindelijk een vaste klas?, maar ik weet wel dat ik nooit bij jou kom eten als jij kookt! haha & uhm boys fall in love kan altijd mag je ze mee naar nederland nemen voor mij haha .. Kuss!

  • 01 Maart 2010 - 11:11

    Marin:

    Rillen met 25 graden! damn, moet je nagaan dat t hier maar 5 graden is... :P
    wel cool, al die feestjes dat je ook echt je eigen drank mee moet nemen! xD wel leuk dat je t zo naar je zin hebt!
    x Marin

  • 01 Maart 2010 - 11:49

    Liselotte:

    Hee Charlotte,
    Dus jij gaat terug komen met een downunder boy?? haha
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt! Dat wordt nog een mooi jaar als ik je verhalen zo hoor! Have fun!
    xxx Liselotte

  • 01 Maart 2010 - 12:03

    Lotte:

    Haha echt super jou verslagen, je hebt het echt naar je zin en wanneer je terug komt moeten wij je weer opnieuw Nederlands leren zo te horen? Haha!
    Super leuk huiswerk, zou willen dat wij dat hadden. Straks wil je niet meer anders! Boys spotten mag altijd hoor Char, als je het daar bij houd haha! Nee have fun!

    Mijn brief is eindelijk is onderweg!

    Lots of love and kisses!
    (L)

  • 01 Maart 2010 - 12:34

    Evie:

    Char!
    zo leuk om te lezen hoe enthousiast je bent, super dat je het zo naar je zin hebt. goed dat je al kan meekomen op school, daar had ik eerst zo'n moeite mee! anyway, ik moet nu weer verder met deze saaie nederlandse les..
    xxx

  • 01 Maart 2010 - 14:14

    Lobke:

    partyanimal charlott vermaakt zich prima!
    haha ah zo cool als ik alles zo leest. ben blij voor je dat je al allemaal buddy's heb gevonden en dat je het zo naar je zin heb!
    ik ga nu even me mail lezen, want zag je bericht staan!
    dikke kuss, lovess (L)

  • 01 Maart 2010 - 15:18

    Theresia:

    Fijn dat je het daar zo goed hebt. Geniet maar lekker van je uitjes. De boys komen wel in Holland

    Kus mama

  • 01 Maart 2010 - 21:33

    Els:

    Hoi Charlotte, klinkt echt super cool zeg je eerste maand in Down Under. Geniet er maar van want een jaar is superrr snel voorbij. Tip:maak eens een Brownie kunnen ze nog wat leren!!!
    Lieve gr.Els

  • 02 Maart 2010 - 18:52

    Mignon:

    Hoi Charlotje,

    Wat klinkt het toch allemaal super leuk, je hebt het wel getroffen hoor! Leuk dat jullie kangaroes gaan spotten, wel foto's maken he!

    Geniet van het mooie weer, hier is het raining raining..

    Veel liefs,

    Mignon

  • 04 Maart 2010 - 07:30

    Margreet:

    lieve charlotte,
    wat fijn dat het allemaal zo goed gaat en gezellig is.geniet maar lekker.leuke familie heb jeen het schooluniform moeten ze ook op de kse invoeren.
    groetjes margreet

  • 05 Maart 2010 - 12:14

    Jaimy:

    en dan zeg je wat over mijn goeie kookkunst;) ik kan nog beter krokketten bakken dan jij koken:P dat zegt toch wel heel wat:P hoop dat je het daar een beetje naar je zin hebt..:) hier begint het ondertussen een beetje warmer te worden(noujaah 6 graden:P) veel plezier nog..

    x

  • 10 Maart 2010 - 19:43

    Diana:

    Hoi Charlotte.

    Wat ben je toch lekker enthousiast in je reisverslag. Ik lees het dan ook met een grote lach op mijn gezicht. Geniet maar lekker verder, feestbeest.
    Groetjes van Diana.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rye

High School Down Under

Recente Reisverslagen:

28 September 2010

Great ocean road & Bali..

08 Augustus 2010

Holidays and parties

22 Juni 2010

Already half way

06 Mei 2010

Heerlijke spiderbite..

12 April 2010

Holidays
Charlotte

Actief sinds 19 Jan. 2010
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 33038

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 16 Februari 2016

Asia it is!

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

31 Januari 2010 - 07 December 2010

High School Down Under

Landen bezocht: