Eerste Schoolweek - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu Eerste Schoolweek - Reisverslag uit Rye, Australië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu

Eerste Schoolweek

Door: CharlotteBarten

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

12 Februari 2010 | Australië, Rye

Heey allemaal!

Jeetje wat is er weer veel gebeurd. Op het moment maak ik zoveel mee dat ik echt het gevoel heb dat ik hier al een maand of langer ben!

Nougoed, laat ik weer beginnen bij het begin. Afgelopen zondag hadden we het feest van de opa&oma van mijn hostfamily. Er waren heel veel mensen (vooral oudere) maar bijna iedereen kwam gedag tegen mij zeggen en sommige zeiden zelfs een paar woordjes in het Nederlands. Ook had ik die dag mn hostbrother en his girlfriend ontmoet. Hun zijn ook heel aardig. Verder heb ik die dag ontdekt dat Cassie dus echt mega veel eet, haha alle restjes van iedereen.. Beetje met Diederick te vergelijken denk ik;)
Die avond gingen we bbq'en aan het stand. Echt super cool daar staan gewoon bbq's waar je gewoon gebruik van kunt maken zonder te betalen of iets. Verder kwamen er toen nog iets van 50 man allemaal om mij te ontmoeten. Ook nichten en neven lekker met zn alle aussie footbal gespeeld en daarna cricket. Niet dat ik het kon of iets!

Maandag was eindelijk de grote dag. Mn eerste schooldag! De eerste schooldag werd ik met de Auto gebracht. Cassie reed want die moet uren maken voor der rijexamen en mn hostmum ging ook mee voor mn pakket te kiezen. Maar doordeweeks is het dus gewoon lekker 40 a 45 minuten in de bus voor heen en weer 40 a 45 minuten terug.
Toen ik op school aan kwam dacht ik OMG hoe groot kan een school zijn. Het is letterlijk denk ik 10x of 15x groter als de KSE in Etten-leur, alleen heb je dan niet allemaal verdiepingen maar allemaal verschillende "huizen/lokalen" en je moet soms wel langer dan een kwartier lopen terwijl dat gewoon nog in het midden is van het terein.
Verder werd ik dus in year 11 geplaatst en had gekozen voor Food, Health, Business, Wiskunde & tixtiles. Food is een beetje koken. health is soort van biologie maar dan weer anders. Business spreekt voor zich net als wiskunde en Textiles is kleren maken. Ik heb echt een beetje de funvakken gekozen. Hierna moest ik mijn uniform kopen en OMG het is net een nonnenpak. Gelukkig hoeven de sokken nu nog niet hoog, maar dat is dan ook wel het enige eraan. Op mijn hyves kun je een foto vinden.(heb ik vandaag erop gezet)
Verder mag je geen make-up op en je haar moet in een staart of in een knot. Je mag geen sieraden aan & maar 1 paar oorbellen in. Het moeten wel knopjes en parel oorbellen of iets mag dus niet.
oohja die hoed op de foto, draagt trouwens niemand en iedereen doet gewoon make-up op, gelukkig!

Omdat ik laat was kwam ik eigenlijk al meteen in 2 periode aan. Teminste dat noemen ze het hier bij ons is het gewoon je 2e uur. Dat was health nou en letterlijk dat is echt boring. Het ging een beetje over hoe oud een mens word en als ze dan eerder dood gaan heet dat weer anders, dus ik dacht mijn god hoe ga ik dit overleven op school. Verder waren het allemaal meisjes en iedereen is vrij brutaal in de klas en lopen gewoon het lokaal uit om water te halen terwijl die leraar iets aan het uitleggen is enz. De eerste dag heb ik wel overleefd. Had gelukkig al een paar leuke mensen ontmoet om mee te lunchen, alleen zaten hun in year 12. De tweede dag liep het zelfde en ga zo maar door. Iedereen spreekt je wel aan waar je vandaan komt en alles en ze zijn wel vriendelijk.

Op woensdag kwam een lerares naar mij toe over je subjects(vakken). Ze zei "Charlot, you need to change your subjects, meet me after homeroom". Ik dacht nee he.. dus ik ging daarheen een heel verhaal dat ik dus in year 12 werd geplaatst maar dat Business en Health vol zijn in year 12. Health vond ik echt totaaal niet erg maar Business vond ik wel jammer want dat was wel leuk. Dus ik moest thuis maar nadenken welke vakken ik wilde en dan moest ik dat inleveren en zou dan donderdag beginnen in year 12. Dus ik had het ingeleverd en ik zat in homeroom kreeg ik een briefje over de subjects dat er weer iets niet klopte blablabla.. Dus ik weer naar haar toe. Ik had i.p.v Health & Business gekozen voor Media & Studio Arts. Maar media viel tegelijk met food & textiles. Dus toen liet ik Media vallen en was Studio arts goed. & toen kreeg ik mijn pakket. Ik snapte niet helemaal waar nou het probleem zat omdat het dus was of media of studioarts. jaja volgen jullie het nog?

Nou iniedergeval zit ik nu dus in year 12 en heb Engels, Catolic..., Peace (deze zijn verplicht) Dan heb ik: Food, Texitles, Maths & Studio arts. Bij Maths zit ik in de moeilijkste serie, en had mijn eerste les al meteen 2 proefwerken.
Verder houd Studio arts in fotografie. Dus een beetje foto's maken enzo. haah nouja niet een beetje want de eerste les moest ik een thema kiezen en meteen wel lichtinval enz ik wilde gebruiken. nou ik zei maar heel vrolijk de zon. Maar dat was dus niet voldoende, haha.

Aan de ene kant vond ik het wel heel leuk dat ik nu in het laatste jaar zit, maar nou moest ik weer opnieuw beginnen met mensen leren kennen! Maar op de een of andere manier zijn de mensen in year 12 veeel aardiger dan in year 11. Dus dit was ook al weer snel gedaan, haah! & de ladies waarmee ik lunch zitten bij mij in de Foodklas, dus dat is wel chill.

Verder hebben Kayla en ik van de week spaghetti gemaakt. Nou Lotte, jij had hem zeker niet lekker gevonden en hij was vast veelste waterig, haha! Dus zo'n succes was het niet. We hebben gewoon veel kaas erbij gegooit en het opgegeten.

Gister wilde we eigenlijk naar de Drive in en een film kijken, maar opeens begon het een beetje te regenen. Ik dacht jeej nu koelt het eindelijk af, want het is heel de week rond de 38, 39 graden. Wat heel stom is trouwens want bij 40 graden krijg je verlof van school!
Maar de regen maakte het helemaal niet koel. We zijn gister maar gewoon naar de bioscoop geweest!

Nu ga ik weer stoppen want het word echt een lang verhaal (alweer!)
Nu staan er dus eindelijk foto's op internet haha. Enjoy!

Oja was het helemaal vergeten te zeggen maar in Sydney had ik dus pussoms gezien en een walibi. Pussoms lijken heel erg op hele groten ratten in combinatie met een poes.. Ja een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik mocht geen foto maken van laura en Jennifer want ze vonden me een toerist. Dus bedank hun maar dat je niet weet hoe het eruit ziet. Nee grapje!

Oja & aan het strand kun je heeeleee lekkere ijsjes halen, je kiest een smaak en dan kies je b.v kitkat of oreo koekjes en dat stoppen ze dan in je ijs! Jammiee!

Nou nu stop ik dus echt.
Heel veeel kusjes en knuffels!

xx;

  • 12 Februari 2010 - 07:33

    Laura:

    Haha leuk verhaaltje weer! je hebt het volgens mij echt heel erg naar je zin! Echt super :D and sorry dat je geen foto's mocht maken van de possums hoor hahaha. Talk to you soon!

    Ps. had je mn mail eigenlijk ontvangen?
    xxxxx

  • 12 Februari 2010 - 08:14

    Jennie:

    hahaha leuk charlot :P jaa idd lees jij uberhaupt je mail haha? :P oh krijg net mailtje van je binnen wat een toeval. nou die ga ik dan maar even lezen haha xxxx have fun!!!

  • 12 Februari 2010 - 08:26

    Ton Barten:

    Lieverd, ik ga gelijk op je hyves pagina kijken naar dat uniform! Dikke kus en niet te veel oreo ijsjes hé! Kus

  • 12 Februari 2010 - 08:38

    Ton Barten:

    Brilliante foto schat! Overigens; wat is je kamer daar netjes! Is dat dadelijk thuis ook zo? Kus

  • 12 Februari 2010 - 10:59

    Myrthe:

    aaa wat een leuk verhaal weer:)!
    ik heb net de 1e avond carnaval erop zitten:p
    ik ben blij dat het zo leuk is en kga nu even snel de fotos kijken :D(L)

    kusssiee

  • 12 Februari 2010 - 11:13

    Manja:

    Helemaal leuk Charlotte!!!
    En met het fotograferen treedt je in je pap zijn voetsporen, de 2e papparazzi van de fam hihi.
    Geniet he meid!!! greetz

  • 12 Februari 2010 - 11:48

    Lotte:

    Ahhhhh Charlot wat fijn om zo'n uitgebreid verslag van je te hebben! Echt super dat je het zo leuk hebt daar! HAHA die opmerking over de spagetti geweldig! Mis je echt pff.. Vanavond ga ik naar Breda en dat word sirieus me eerste keeer weer sinds je weg bent dus de eerste keer zonder jou:( it sucks but ik ben echt blij dat je het daar zo leuk hebt! Ik ga zo is even je uniformpje checken! Hmm lekkere ijsjes heerlijk! Ga je nou sirieus klagen over dat het geen 40 graden is haha! Hier is het -4 dus jij hebt het super goed daar! Heel veel succes op school en echt leuk dat je al nice girlies hebt ontmoet, zijn er ook beetje nice guys? Of hoe zit dat daar, haha! Zijn er op die school ook allemaal groupie's van gottic en populair en weet ik het.. ookal is dat alleen maar aan hun hoofd te zien want tja die uniformen maken het makkelijk haha! Succes met al je vakkies en met name dat wiskunde pff wat een hell gelijk 2 proefwerken! Lukt het Engelse praten ook al goed? Haha dat je zo in de belangstelling staat bij die hele familie +nichtjes neefjes weet ik het haha! Tis dat ze nog net niet aan je gaan zitten? Of doen ze dat wel, (voelen of je wel echt bent?) hahaha!

    Nou much fun girl!
    Miss you!
    Lots of kisses and love!(L)

  • 12 Februari 2010 - 17:01

    Danique:

    Char leuk verhaal! zo te zien heb je het naar je zin, gelukkig maar.:) Hier is het weer tijd voor carnaval. Zal je wel missen hoor!

    kus XXX

  • 13 Februari 2010 - 16:09

    Theresia:

    ik heb weer genoten als je terug komt herken ik je niet meer je wordt helemaal bijgespijkerd enjoy kus mama

  • 14 Februari 2010 - 08:08

    Renate En Korstian:

    Lot!

    Wat een leuk verhaal!!
    Ziet er goed uit hoor in je uniform ;-)
    Gaaf dat je nu in laatste jaar zit! Mag je ook examen doen of niet?
    Wat leuk dat je zo lief ontvangen wordt door iedereen!

    Hele dikke knuffel!

  • 14 Februari 2010 - 16:34

    Georgine:

    super leuke verhaaltjes vertel jij! heb net ook die vorige gelezen want die had ik nog niet gelezen!

    Nou have fun

    xxxxxxxxxxxxx(L)

  • 16 Februari 2010 - 20:39

    Margot:

    Leuk om te lezen hoe je daar druk bent met possums (ik ken ze!) en schooluniformen. Zo te lezen bevalt het je prima. geniet er van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rye

High School Down Under

Recente Reisverslagen:

28 September 2010

Great ocean road & Bali..

08 Augustus 2010

Holidays and parties

22 Juni 2010

Already half way

06 Mei 2010

Heerlijke spiderbite..

12 April 2010

Holidays
Charlotte

Actief sinds 19 Jan. 2010
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 33038

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 16 Februari 2016

Asia it is!

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

31 Januari 2010 - 07 December 2010

High School Down Under

Landen bezocht: