Stierenvechten/Toreo/Bullfighting - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu Stierenvechten/Toreo/Bullfighting - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu

Stierenvechten/Toreo/Bullfighting

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

09 Oktober 2012 | Spanje, Madrid

Hola chicos

Daar ben ik dan weer, dit keer zitten we gewoon al weer in de 7e week, wat betekend mijn 3e week bij m´n 2e stagebedrijf. Tot nu toe bevalt het me echt prima. Ben bezig met een soort van documentatie/plan over Nederlandse & Spaanse bedrijven om uit te zoeken in welke sector er mogelijkheden zijn voor bedrijven. (Gericht op Spaanse bedrijven voor in NL en andersom)

Tussendoor houd ik me natuurlijk bezig met de “normale” werkzaamheden. Zo organiseren ze hier events voor bedrijven om te netwerken en om bedrijven op de hoogte te houden van de nieuwste zaken betreft economie.
Zo hadden wij laatst een Europees ontbijt. Ik zag het al helemaal voor me, maar hoe meer ik aan dacht begon opeens een lampje te branden! Wat moet ik in vredesnaam aan!?!
Na veel zoeken vond ik gelukkig ergens achter in het hoekje van mijn kast nog een zwart “jurkje”, grijze colbertje en grijze laarzen. Klaar om te gaan!
Er waren werknemers van andere kamers aanwezig, die gelukkig wel redelijk engels spraken. Toen de presentatie eenmaal begon leek het net of ze Chinees aan het praten waren. (Ja helaas klinkt het soms nog zo..) Zeker omdat er allemaal economische termen voorbij kwamen. En ja Charlotte heeft nog niet eens de normale woorden onder de knie, dus kon ik 3 uur uitzoeken waar het over ging via de plaatjes die voorbij kwamen in de powerpoint presentatie..
Naderhand stond er gelukkig een lekker ontbijtje op ons te wachten en toen we weg gingen heeft onze kamer nog een luxe grote paraplu gescoord. (Misschien net iets te groot voor mijn handigheid, denk vooral aan botsingen met andere mensen/paraplu´s)
Oja over kleding crisis gesproken, vorige week kregen Danielle en ik een lijst van alle evenementen die wij bij moeten wonen. M´n ogen viel meteen op GALA (met alle kamer van koophandels in Madrid). Super vet, maar we zijn dus nu al in paniek, want wat voor iets moet je dan aan. Het eerste wat in me op kwam was natuurlijk shoppen!! (geen straf natuurlijk, maar ja wat kun je bij zoiets aan..)

Verder ben ik aan het genieten van mijn tijd hier. Na het werk ben ik vaak in de stad te vinden of lig ik lekker in het Retiro park te chillen. Gelukkig hebben we nog erg mooi weer(gister rond 29/30 graden vandaag rond de 28 graden) Maar ik zal jullie een goed gevoel geven ook wij hebben een shitweekje achter de rug en ja de temperaturen gaan nu wel langzaam maar zeker zakken.

Al twee weken geleden hadden Demi, Michelle en ik afgesproken dat we naar het stierenvechten zouden gaan. Eergister was het dus zover. Ik dacht de avond van te voren me eerst even voor te bereiden op de “wedstrijd”. Op internet las ik dus dat ze de spieren in de nek kapot snijden zodat de stier meer energie verspilt om zijn hoofd overeind te houden.(Jaa vies ja!) Ik dacht eigenlijk wat heb ik in vredesnaam beloofd aan Demi & Michelle. Maar goed uiteindelijk moet ik het natuurlijk wel gezien hebben als je wilt zeggen dat je in Spanje hebt gewoond.
Daar gingen we dan, op tijd zodat we zeker wisten dat we een kaartje konden scoren. Blijkbaar waren we zo vroeg dat mensen dachten dat wij op de eerste rij wilde zitten. (nouu nee bedankt!!) Doe ons maar lekker in het zonnetje ergens halverwege, zodat je het niet van al te dicht bij mee maakt. Die vrouw keek ons een beetje raar aan toen wij aanwezen waar wij wilde zitten, ze dacht echt dat wij gek waren. (Zo denken wij ook over hun, want een sport kun je het toch echt niet noemen) Maar goed eerst een echte spaanse waaier gescoord, want het was echt een must have. Toen we dan eindelijk naar binnen konden werden we gewaarschuwd nog maar even in de schaduw te gaan zitten aangezien het blijkbaar heel warm was. (achteraf maar goed ook, want we hebben twee uur in de felle zon gezeten. Mn mooie spaanse waaier was dus ook een goeie aankoop!)
Daar ging het dan, wij afgesproken geen rood aan te doen, want tja dat zie je altijd op tv. Zijn die “lakens” gewoon fel roze. Eerst lokken ze de stier een beetje uit. Vervolgens komen er dus twee paarden met twee mannetjes erop en met grote “speren”. Die mannetjes hebben dus te taak de stier twee keeri n hun nek te steken zodat hun nekspieren “afbreken”. Echt heeeel zielig en vies om te zien. Ook omdat de stier los gaat op het paard(die gelukkig wel erg goed beveiligd zijn). Na de paarden sessie begint het “feest”. Dit keer steken ze 2x 2 pinnen in de nek van de stier. Mensen gaan werkelijk waar helemaal los. De ene keer doet de persoon het helemaal goed en word er een staande ovatie gegeven en de andere keer word hij gewoon uitgejoeld. (Helaas begrepen wij niet helemaal waarom, want naar onze mening verliep het vaak hetzelfde). Vervolgens komt de man met het rode laken. Ik noemde het, het teken van de dood. Het is echt heel sneu, terwijl de stier rent springen er gewoon druppels bloed uit z´n nek. Hij heeft op dat moment dus al erg veel bloed en energie verloren.
Maar goed het is dus de bedoeling dat de man in een keer met het zwaard de stier dood. Dit is helaas maar 2x gebeurd, andere keren moesten ze nog een zwaard gebruiken of moesten ze wachten tot hij langzaam aan dood ging. Als de stier dood is word hij doodleuk door 3 paarden opgehaald en weg gesleept. (dit 6x)

Nou hadden wij wel de eer om een zeer speciale dag mee te maken. Een keer werd namelijk een mannetje gelanceerd door de lucht en liep de stier er flink op in(tja eigen schuld denk ik dan maar) en een keer was er een mannetje van het paard afgegooid door de stier.

Ik moet zeggen het is een hele ervaring om te zien hoe het publiek los gaat. Echter zal ik nooit begrijpen hoe ze los kunnen gaan om mensen die een stier doden.

Ondanks dat ik dat zielig vind heb ik ook ik een projectje heb lopen, muggen killen. Ik zit helemaal onder en denk dat je de muggenbulten op mijn arm niet eens op 4 handen kunt tellen. Elke avond houd ik weer een goeie inspectie. 9 van de 10 keer dood ik een mug en denk ik yeah eindelijk een nachtje rust. Als ik dan lekker half in slaap val hoor ik toch weer een mug. Ik hoop dat die beesten snel uitsterven, want mijn leven als een mugenblut is niet bepaald prettig!

Ik denk dat ik jullie nu weer lekker op de hoogte heb gebracht! Komende week nog even genieten van het weer, want voor je het weet is het voorbij. As vrijdag hebben we fiesta!(het is me nog niet helemaal duidelijk waarom, maar fiesta is fiesta)
Over twee weken hebben we nog een fiesta, genaamd mijn compleaños. Ik laat dan mijn tienerjaren achter in Madrid en ga door het leven als een echte tiger! Maar hier volgt allemaal meer over in mijn volgend verhaaltje!

Muchos besos

  • 09 Oktober 2012 - 14:10

    Elke Claessen:

    Hoi Charlotte,

    Nou dat was weer een leuk verhaal om te lezen. Ik kijk uit naar volgende week. Als het goed is dan is Anne alles aan het regelen om jullie te zien volgende week.

    groetjes

  • 10 Oktober 2012 - 09:53

    Mignon:

    Lieve Charlie,
    Super dat je het zo naar je zin hebt, je stageplek klinkt leuk. Precies wat je wilt toch, met het oog op je eventuele vervolgopleiding! (organisatietalent) Maar wat een verhaal van dat stierenvechten, van mij mogen ze dat afschaffen hoor.. Is toch niet meer van deze tijd?! Maar jij bent weer een ervaring rijker.
    Tot snel op de skype, veel liefs van ons allemaal! Misschien kunnen we vrijdagavond skypen?
    Xxx

  • 11 Oktober 2012 - 16:34

    Erik Lockefeer:

    Mooi dat het goed gaat Charlotte. Stierengevecht wel heel apart he. Geniet er van.

  • 14 Oktober 2012 - 18:52

    Theresia Schaap:

    lieve Charlotte
    ik kijk steeds weer uit naar je belevenissen.
    leuk te lezen over de stierengevechten.
    geniet maar fijn dan genieten wij van je leuke verhalen.
    kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 19 Jan. 2010
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 33058

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 16 Februari 2016

Asia it is!

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

31 Januari 2010 - 07 December 2010

High School Down Under

Landen bezocht: