Sólo 6 semanas - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu Sólo 6 semanas - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu

Sólo 6 semanas

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

05 December 2012 | Spanje, Madrid

Het is al weer een tijdje geleden, dus tijd weer een verslagje te schrijven.
Mn leventje hier voelt voor mij al vrij normaal aan en verdwalen in Madrid zit er al een tijdje niet meer in.(Gelukkig maar) De toerist uithangen doe ik al een tijdje niet meer, al hoewel dat excus perfect is voor sommige situaties.. Genieten?? Elke dag weer!!

De afgelopen weken hebben we hier in Madrid kunnen merken dat kerst er aan komt. Ze vieren hier geen sinterklaas dus de kerstbomen, lampjes, kraampjes ect werden al door de hele stad geplaatst. Spanjaarden bezuinigen op alles, behalve op deze kerstversieringen!! Het ziet er echt geweldig uit en ik kan niet wachten tot ik vanavond eindelijk kan zien hoe het eruit ziet als ze eindelijk aan zijn. (Ze zijn namelijk pas sinds gisteravond aan)

Twee weken geleden was mn zussie op bezoek geweest, we hebben dit keer wat minder de toerist uitgehangen en hebben vooral genoten van onze tijd. Lekker op ons gemakje ons bed uit komen, beetje shoppen, terrasjes beoordelen en lekker bijkleppen. Met andere woorden genieten!! Op de maandag had ik afgescheid genomen van mn zussie en de donderdag kwam mn vriendinnetje Julia!

Die donderdag had ik eerst een evenement voor mn stage. Het was nog niet helemaal duidelijk hoe of wat, totdat mn bazin naar me toe kwam of ik geinteresseerd was om deel te nemen. Er zou een spreker komen van Toyota en we zouden daarna gaan lunchen. Ik moest wel alleen aan een tafel zitten met alleen maar Spanjaarden. Ik had mn twijfel door mn Spaans, maar proberen kan altijd! Voor ik het wist stond ik binnen bij een poeppie chique hotel.. Ik was op dat moment zooooo blij dat ik een zwarte broek aan had met een colbert, want mn collegas zeiden dat er geen dresscode was..

Toen we in de zaal aankwamen waar we zouden lunchen moest ik even goed slikken. Het zag er zooo netjes uit, bestek en borden waren zilver, veel wijnglazen en chique aangekleed. Opeens kwam het eten voorbij geschoten. We kregen een 3 gangen menu. Als eerste een kopje soep, tja die zag er groen uit. Niet groentesoep groen, nee meer als kikkergroen. Ik keek even om me heen, iedereen reageerde normaal en ik had echt totaal geen idee wat het was. Het menu begreep ik namelijk voor geen ene meter. Het enige wat ik begreep van het menu was, champignons en aardappelpuree bij het hoofdgerecht.

Met alle moed begon ik aan de soep en voor ik het wist was mijn kopje leeg. Het was echt zoo lekker (ik meen het)! Het was groeneasperege soep, maar dan in een creme vorm. Me gusta! Tijdens ons voorgerecht had ik wat moeite met mijn drankkeuze die voor me stond, witte wijn, rode wijn of water. Nou wist ik echt totaal niet wat mn hoofdgerecht in hield. Ik wist dat als ik roodvlees kreeg ik nu de witte wijn moest drinken.. Ik besloot te gluren bij onze buurtafels en uiteindelijk nam iemand een slok van zn witte wijn nemen. (daar sloot ik me netjes bij aan)

Toen kwam het hoofdgerecht, het enige waar ik aan dacht was champigons.
Daar kwam mn bord, het leek wel of ik de meeste champignons had gekregen van mijn hele tafel.(jeujj wat een feest)
We kregen een stukje vlees, met aardappelpuree en een sausje wat rook naar wijn en vooral veel champignons. Ja papa je mag trots op me zijn, ik heb mn champignons netjes opgegeten.
Het dessert was mijn beloning, we kregen vers fruit met een soort van tompoes (zonder een rose laagje) met een kopje koffie en chocolade.
Ik ben stiekem wel blij dat ik het heb mogen meemaken. Veel begreep ik er niet van, maar had het geluk dat er twee mensen meteen in het Engels begonnen te praten. Ik heb zelfs een stageplek aangeboden gekregen.

In de avond stond meteen een avondje stappen bij Joy op de planning. Jim die mocht namelijk een uur draaien en dat wilde wij niet missen. We hadden besloten om het niet al te laat te maken, want abi en ik moesten de volgende dag gewoon weer werken. (maarja je weet hoe dat gaat....) Toen ik om 5 uur op mijn klok keek besloten we dat het een mooie was geweest. Zo´n mooie tijd vond ik het niet toen mijn wekker om 7 uur al weer ging, maargoed die hard door naar mn stage.
Na mn stage meteen door naar de stad om Juul te meeten. Ook juul had niet lang geslapen en we besloten maar even goed gebruik te maken van de siesta. Die avond lekker uiteten geweest en die avond verstandig maar een filmpje gekeken. (Alhoewel we als nog pas rond een uurtje of 3 sliepen) De volgende dag ook lekker wat winkeltjes, terrasjes beoordeelt, dakterras laten zien en de hoogte punt van onze middag met Ken (Ja ken van barbie) op de foto geweest. Ze hadden speciaal een afdeling gemaakt, was echt super leuk, een mini met ken erop en je mocht nog kiezen tussen twee ken´s ook... Daar zeggen wij geen nee tegen he juul. Die avond hebben we genoten van de tapas en de drank. Blijkbaar hebben we een nieuwe versie van 43 op, maar het is alcohol, dus veel verschil was er wat ons betreft niet... Na het eten zijn we de stad in gedoken en zijn we belandt bij ons favo pub (studio star). De volgende dag we hebben uitgeslapen ergens wat gegeten en zijn we door gegaan naar het vliegveld.

Gister zijn Abi en ik naar de voetbalwedstrijd Real Madrid – Ajax geweest. Uiteraard zaten wij bij de Real kant.. Het was echt super gaaf om een keer mee te maken! We zaten ergens bovenin, maar zelfs vanaf daar kun je de wedstrijd goed zien.. Vanavond is het sinterklaas en gaan we met een Nederlands groepje eerst ergens wat eten en dan maar weer beginnen aan ons ritueel. (drinken en stappen) Je zou bijna denken dat het een straf begint te worden!
Gelukkig morgen geen wekker, want ik heb morgen en overmorgen weer heerlijk fiesta! (Heerlijk die fiestas!) Ik ga genieten van mijn vrije daagjes en jullie zullen snel weer wat van me horen!

Muchos besos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 19 Jan. 2010
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 33037

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 16 Februari 2016

Asia it is!

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

31 Januari 2010 - 07 December 2010

High School Down Under

Landen bezocht: