Op zoek naar colines - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu Op zoek naar colines - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu

Op zoek naar colines

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

08 November 2012 | Spanje, Madrid

Hola Guapas,

Jeetje wat vliegt de tijd voorbij, we zitten al weer in onze 11e week en hebben nog maar iets minder dan 10 weken te gaan..Van de 10 weekenden hebben we 7 weekenden bezoek, je kunt dus begrijpen druk druk druk.

Maar goed waar was ik gebleven, het weekend na mijn verjaardag. Die zaterdag hadden we mijn verjaardag op de planning staan, een leuk avondje stappen. Nou dat hebben we geweten ook. Eerst lekker cocktailtjes gedronken met allemaal gezellige mensen en rond een uurtje of 3 gingen abs en ik het nachtleven ontdekken in star studio. Wat een tent was dat. De eerste indruk, het ziet er oud en versleten uit, maar als je eenmaal binnen bent en een drankje op hebt is het echt super leuk. Doet me meer een beetje denken aan een apres ski tent. Oud hout en vooral leuke muziek waarop je mee kunt zingen(en je jezelf niet hoort.. Heeeel belangrijk!) Omdat abs en ik nog niet echt een nieuw drankje hebben kunnen ontdekken lieten we ons verrassen door de barman. Het drankje viel erg goed in de smaak en dat wist de barman ook, elke keer als ons drankje bijna leeg was keken we hem aan en stond ons drankje al weer klaar. Zoals gewoonlijk zijn abi en ik niet echt de moeilijkste en hadden zo vrienden gemaakt, we werden meteen uitgenodigt om een weekend bij hun te feesten in Rome. (Daar lieten ze geen gras over groeien, want we moesten meteen der nummer in ons telefoon zetten) Netwerken tijdens het stappen, is dat niet ideaal en een goed excuus om elke avond uit te gaan. Nou op dat hadden wij wel een antwoord, want de volgende ochtend (ik zeg 16.30) was er een lichtelijke kater aanwezig plus onze portomonees waren ook een stuk lichter. Madrid geweldig om uit te gaan, maar helaas niet zo goedkoop als in Nederland! Toen ik abs zag merkte ik dat ik niet de enige lucky one was, want ook zij vond ons nieuwe drankje een stuk minder. Opeens bedacht ik me hoe we thuis waren gekomen, de taxi! Ik denk dat dat de meest leuke reis met de taxi was die we ooit hadden gehad hier in Madrid. Ik wist echt niet dat abi en ik zoo goed spaans konden spreken(nou weet ik niet helemaaal zeker of hij onze spaans ook zo goed vond, maar verhalen kwamen er zeker wel uit..)
Die avond besloten we maar aan ons ontbijt te beginnen en wel bij het HardRock café. Het was echt een super modern gebouw terwijl ik zo´n ouderwetse styl had verwacht. Het zag er erg goed uit, twee verdiepingen en een hard rock cafe winkel. Toen we aankwamen moesten we 15 minuten wachten totdat er een tafel vrij kwam en kregen we een soort van telefoon mee. Ze zei als hij af gaat kom naar mij toe dan wijs ik jullie je tafel aan. We keken wat er met die plastic telefoon kon gebeuren, we hoopte niet dat er toeters en bellen uitkwamen, want dan sta je in zo´n druk restaurant toch best wel fftjes voorlul.(en nee we zagen er nogsteeds niet op en top uit, dus geen juiste timing) Gelukkig viel het mee en begonnen hij te trillen en gingen alle lampjes knipperen.

Op mijn stage maak ik ook het een en ander mee. We hebben nog steeds veel evenementen. De week na mijn verjaardag hadden we een European afterwork biz. Het begon om 7 uur, maar wij moesten om half 6 present staan. De kamer van Noorwegen was er ook al zo vroeg en danielle en ik hebben een andere stagiaire ontmoet. Na een tijdje was er “paniek” en moesten Ana, Danielle en ik op zoek naar colines en plastic bordjes. (na de presentatie kreeg iedereen een hapje en een drankje en waren vergeten dat te bestellen)
Ik kreeg geld in m´n handen geduwd en ergens in de buurt zou een VIPS zitten waar we dat konden vinden. Het Noorweegse meisje sprak erg goed Spaans, je ziet dus wel voor je dat ik erg stil was en maar deed lachen.(want gelukkig ben ik daar wel een pro in) Toen we de VIPS eindelijk hadden gevonden gingen we op zoek naar colines. Maar wat waren colines eigenlijk? Wij hadden alle 3 geen enkel idee waar we op zoek naar waren. Het enige wat ik mee had gekregen was dat colines kleiner zijn dan je pink en knapperig was. Plastic bordjes hadden ze in iedergeval niet en colines tja, dat zouden we nooit vinden. We besloten het maar even lief te vragen. Ze wist meteen wat we bedoelde echter waren haar colines ong 15 cm. (zo´n grote pink kan er niet bestaan of wel?) We besloten maar een supermarkt op te zoeken. Zoekende naar een supermarkt gingen we gelukkig over op het engels. We zagen een DHL en Ana dacht dat ze daar wel plastic bordjes zouden hebben. (Geloof jij het?) Maargoed ik dacht laat ik het niet meteen afkraken en wie weet kunnen we daar wel vragen waar er een supermarkt is of zo´n klein Chinees winkeltje. Want in deze buurt waren wij alle 3 nog nooit geweest. Ana begon op haar beste spaans om een chinees winkeltje te vragen. (nou die mensen konden ons wel voor gek verklaren, want die hadden echt geen idee waar wij het over hadden.) Opeens vroeg er een man in het Engels waar we op zoek naar waren. Binnen een paar seconde kregen we uitgelegd hoe we moesten lopen om bij de supermarkt uit te komen. We hadden geen idee of wij ooit nog de weg terug zouden vinden, maar eerst de spullen en dan kunnen we altijd nog een taxi scoren. Eenmaal bij de supermarkt aangekomen vonden we eigenlijk meteen de colines (jaja kleiner dan mijn pink) en ging ik meteen opzoek naar plastic bordjes. Omdat we niet zo heel veel tijd meer hadden besloot ik het in het SPAANS te vragen aan een medewerker. Hij begreep me meteen en onze boodschappen waren klaar. (toen alleen nog de terugweg) De een zei we moeten naar links en de ander zei we moeten naar rechts.. Op gevoel zijn we gaan lopen en geloof het of niet we hebben het ruim optijd gehaald. Toen we aankwamen waren er ondertussen meer kamer van koophandels en waren allemaal blij dat we heelhuids weer terug waren.
Tijdens de presentatie was het zo druk, dat wij als “werknemers” niet konden zitten. De gasten gaan natuurlijk voor. Na een tijdje was het zooo warm dat ik licht in mn hoofd werd. Ik ging dus maar even naar buiten om wat frisse lucht te halen. Toen ik binnen kwam vroeg een collega hoe het met me ging. Ik probeerde te bukken en zachtjes te praten, wat denk je...?!?! Druk ik met mn elleboog op een knopje en gaan alle lampen uit. (JA inderdaad ik stond voor lul) Gelukkig deed mn collega meteen weer het licht aan en werd ik niet zo heel lang aangekeken. (Al vond ik die halve minuut ook al erg lang duren) Aan het einde van avond konden we wat netwerken en zelfs ik heb hier aan meegedaan. Ik heb wat visitekaartjes gescoord en een vrouw was zo enthousiast dat ze me der mobiele nr en email heeft gegeven en een kopje koffie wil gaan drinken.
Deze week hebben we ook een desayuno gehad en volgende week hebben we weer een European Business Drink. Die avond blijf ik in iedergeval uit de buurt van het lichtknopje.

Vorige week hebben we ook goed Halloween gevierd. Toen ik de volgende ochtend wakker werd was er helaas wat minder leuk nieuws. De opa van Demi was overleden en Demi is vorige week vrijdag meteen naar huis gegaan en komt helaas niet meer terug. Ze zou nog maar een weekje blijven. Michelle gaat as zondag naar huis. Erg jammer want had altijd veel lol met ze.Voordat michelle weg gaat hebben we nog een leuk dagje op de planning staan. We gaan namelijk morgen een dagje naar Alcaná de henares. Het is morgen namelijk weer Fiesta. (me encanta fiesta!!)
Komende weken heb ik veel leuke dingetjes op de planning staan. Zo gaan Abi en ik volgend weekend een dagje naar Valencia. Gewoon even heen en weer met het vliegtuig. Het weekend daarna komt mijn lieve zus langs en het weekend daarna komt mn vriendinnetje Julia! Heb er heel veel zin in en zal jullie snel weer op de hoogte houden van mijn avonturen.

Muchos besos

  • 08 November 2012 - 11:51

    Elke Claessen:

    hoi Chatlotte,
    Wat een geweldig verhaal weer.
    Blijf jij inderdaad voortaan maar uit de buurt bij lichtknopjes.
    Goed bezig.

    groetjes
    En nog veel plezier

  • 08 November 2012 - 12:27

    Mignon:

    Hoi Charlie,

    Mooi verhaal weer en ik ben nu wel héél benieuwd hoe die Colines smaken, ook echt nog nooit van gehoord! Wat vliegt de tijd hé, geniet er nog even van!

    Liefs,

    Mignon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 19 Jan. 2010
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 33044

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 16 Februari 2016

Asia it is!

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

31 Januari 2010 - 07 December 2010

High School Down Under

Landen bezocht: