Op zoek naar een ander stagebedrijf - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu Op zoek naar een ander stagebedrijf - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu

Op zoek naar een ander stagebedrijf

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

18 September 2012 | Spanje, Madrid

Hola chicos,

Aangezien ik nu veel vragen krijg naar aanleiding van mijn status op facebook dacht ik misschien is het tijd om een publiekelijk berichtje te plaatsen op mijn waarbenjij.nu.

Zoals velen begrepen is de knoop eindelijk doorgehakt. Ik ga weg bij mijn stage bedrijf, wat voor de winkel betekend dat hij nu voor altijd zal gaan sluiten.
Waar zal ik eens beginnen… Volgens mij heb ik al wel het een en ander verteld, dat het er gewoon erg smerig was, overal kattenharen lagen i.v.m. de kat en de winkel gewoon veelte klein is voor het aantal boeken dat in de winkel ligt. Het is niet dat ik de eigenaar belachelijk wil gaan maken, want respect mag er aan de ene kant ook wel voor hem zijn. Het was gewoon voor mij als “manager”(eigenlijk stagiair) geen normale plaats/situatie om stage te blijven lopen. Ik had geen normale werkomgeving en duidelijkheid was er gewoon niet. In het begin begon ik met goede moed, maar nadat ik mijn bureau en kastje achter me heb geprobeerd op te ruimen en twee dagen later terug kwam en het een nog grotere bende was zag ik het niet echt meer zitten. Ik zat daar dagen alleen. Lamp ging kapot en ja vertel jij mij ff waar in deze overvolle winkel een reserve lamp ligt en hoe ik als meisje zijnde die ooit kan verwisselen. (je snapt hem dus al, dat ging hem niet echt worden).

Na heel veel overleg en toch nog heel veel contact met de baas heb ik samen met Anne besloten dat het beter is dat ik hier weg ga en ergens terecht kom waar ze me wel hoe of wat kunnen vertellen. De organisatie was er zelf ook van geschrokken en wisten niet dat de eigenaar ten einde raad was. (om het zo maar even te noemen) Hij had besloten dat als mij het niet zou lukken de zaak op te knappen en het goed lopend te maken hij de winkel voorgoed zal gaan sluiten. In onze mailcontact staat dat hij heel graag wilde dat ik bleef zodat hij het nog een kans kon geven. Echter vond ik ook niet echt dat de beslissing op mijn schouders zou moeten liggen. Ik vind het erg jammer, want had het graag een werkende zaak willen maken, maar hoe het tot nu toe is gelopen is alles behalve goed. Tuurlijk hoeft je stage niet perfect te zijn en zit het soms wel eens tegen, maar in dit opzicht ging alles toch net ff te ver. Dit dacht niet alleen ik, maar iedereen om mijn omgeving (incl. de organisatie waarmee ik ben). De organisatie heeft ook gezegd een fout te hebben gemaakt en dat als ze dit van te voren wisten ze me ook nooit hadden “gematched”.

Voor nu is het dus ff afwachten. Morgen heb ik voor het laatst en gesprek met de eigenaar. Hij zal me waarschijnlijk nog over proberen te halen, niet alleen mijn besluit staat vast, maar ook die van de organisatie. Ze zijn ondertussen al weer heel druk bezig om een nieuwe stage voor me te zoeken. Gelukkig had Anne al 3 bedrijven in gedachte, de vraag is natuurlijk hebben ze nog plek en zo ja kan ik wel meteen beginnen. Allemaal vragen waar ik de komende week antwoord op zal krijgen.
Voor nu ben ik lekker aan het relaxen, boodschapjes doen, wasje doen, kamertje opruimen, wasje ophangen en nog meer boodschapjes doen.
Abigail en Jim zijn natuurlijk wel gewoon elke dag aan het werk, dus deze week zal een beetje lonely zijn. Gelukkig zijn Demi en Michelle vrijdags altijd vrij en heb nu al besloten dat we dan maar wat leuks moeten gaan doen.(Als ik nog steeds geen stage heb natuurlijk) Demi en Michelle zijn trouwens ook Nederlanders die we hebben ontmoet in de pauze van onze Spaanse talencursus. Sinds dien doen we daar leuke dingen mee in het weekend en af en toe s’ avonds door de week. Ze wonen niet om de hoek, maar dat hebben we er voor over.

Ik hoop dat iedereen het een beetje begrijpt and lets pray they will find something soon. Want terug naar Nederland wil ik natuurlijk niet! (sorry guys;) )

Muchos besos

Charlotte

  • 18 September 2012 - 19:53

    Elly VdK:

    Hoi Charlotte,
    Je neemt dus afscheid van het stoffige, overvolle en van kattenharen voorziene boekwinkeltje.
    Een goed besluit denk ik, het lijkt mij ook niet prettig voor je om in zo'n puinhoop te moeten werken
    Hopelijk vinden ze snel een nieuw stageadres voor je en kan je weer aan de slag.
    één voordeel, je hebt nu wel alle tijd om je Spaans te leren.

    Groetjes en veel succes!
    Elly.



  • 18 September 2012 - 20:09

    Elke Claessen:

    Hoi Charlotte,

    Dit is niet zo'n fraai verhaal. Ik had vandaag nog met Anne gemaild over jouw situatie omdat ik niet blij was met jouw stageplek. Dit is in elk geval niet de bedoeling en daar komt bij dat ik het geen igh stageplek vond. Ik hoop dat Anne snel een nieuwe en goede stageplek voor je kan vinden. Hou me op de hoogte graag. Groetjes en succes

  • 19 September 2012 - 14:48

    Eline :

    hee charlotte,
    wat vervelend zeg! hopelijk vind je snel een nieuwe stage, waar je wel duidelijkheid krijgt en waar je het goed naar je zin hebt. Succes!
    xxx eline

  • 20 September 2012 - 20:52

    Theresia:

    Hoi Charlotte wat een verhaal moest meteen weer denken aan je zus die toen ook geswitcht is naar een andere familie in Amerika maar die heeft het toen erg naar haar zin gehad. Dit gaat voor jouw ook vast gelden. Kus mama

  • 25 September 2012 - 18:55

    Jose Jagersma-Schreiner:

    Dankzij Ben Schreiner , zag ik je posting. Veel succes daar en al kennen we elkaar niet, je bent familie en die wens je natuurl;ijk altijd alle succes toe.
    Groetjes Jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 19 Jan. 2010
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 33043

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 16 Februari 2016

Asia it is!

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

31 Januari 2010 - 07 December 2010

High School Down Under

Landen bezocht: