Bangkok baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu Bangkok baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu

Bangkok baby!

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

26 Juni 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve mensjes,

Daar ben ik weer, al weer voor een lange tijd naar het buitenland, jaja erg vervelend dat zal je wel begrijpen;) Dit keer ga ik 8 maanden mijn avontuur in Azië beleven, waar ik eerst een weekje in Bangkok zal verblijven en vervolgens 6 maanden zal besteden in de stad Kuala Lumpur voor mijn stage, de overige twee maanden zal ik samen met Evi rond gaan reizen in waarschijnlijk Vietnam, Cambodja, Laos en Noord-Thailand.

First week Bangkok! Wauw wat een stad en wat een mensen! Ik heb in een week daar heel veel gezien en gedaan en moet zeggen dat ik nooit verwacht had dat ik Bangkok zo’n gave stad zou vinden! De mensen zijn zo lief, heb meerdere malen gehad dat mensen op straat naar me toe kwamen en me op de kaart lieten zien waar ik allemaal heen moest, buiten alle toeristische bezienswaardigheden om. De eerste keer was ik er een beetje bang voor, omdat ik dacht dat die mensen me aan het einde van hun verhaal om veel geld zouden vragen, maar in tegendeel gingen ze me ook nog eens helpen om een goedkope tuktuk te regelen. Voor zo’n 40 bath (omgerekend zon €1,05) werd ik de hele dag rondgereden met de tuktuk en als ik ergens naar binnen ging bleef de tuktuk gewoon op me wachten tot ik weer klaar was om naar de volgende plaats te gaan, ik vond het in een woord ge-wel-dig! Zo heb ik zelf ook wel een paar dagen door de stad gelopen en ben ik ook straatjes ingelopen om te kijken hoe de mensen daar zelf leven. Echt heel bizar en stiekem is daar toch wel heel veel armoede! Mensen delen slechts een kleine kamer, dat worde gezien als hun slaapkamer, maar ook hun woonkamer en keuken! Overal staan eettentjes op straat, waar je heel goedkoop lekker kunt eten. Nou moet ik zeggen dat ik in het begin wel erg bang was om op straat iets te bestellen, maar nadat je het een keer hebt gedaan durf je het toch wat beter aan.

Verder ben ik een dag met de co van kessel tour mee geweest, typisch op z’n Hollands op de fiets door de stad, maar merendeels ver buiten de stad. Zo zijn we met een old school trein met onze fiets naar de buitenwijken van Bangkok gegaan en hebben daar rondgefietst. Merendeels fietste we langs het water op een smal afvalt weggetje, waar je ook nog eens scooters moest passeren en hopen dat je niet in het water zou vallen. Maar gelukkig is er niemand van ons in het water gevallen, wat stiekem toch wel grappig was geweest :P. We hadden een heerlijke lunch in de middle of nowhere naast een super mooi rijstveld, moet zeggen dat ik dat toch wel erg bijzonder vond.

De dag erna ben ik ook met een tour weggeweest naar de floating market in Kanchanaburi, ook een hele mooie ervaring. Samen met zo’n honderd andere bootjes drijf je over het water waarbij je van alles kunt kopen. Aan de zijkanten (aan land) heb je vaak spulletjes die je kunt kopen en over het water zelf drijven bootjes die eten/drinken verkopen. Als je aangeeft dat je wat te eten wilt komt de boot je achterna en zorgt ervoor dat je wat lekkers kunt krijgen. Daarna ging mijn tour door naar de Olifanten, waar ik mezelf heb overwonnen en weer in de buurt durfde van een olifant. Ik heb zelfs op de rug gezeten. Op de foto met een olifant heb ik wel nog even achterwegen gelaten, lees na aanval van olifant in Bali zo’n 5 jaar geleden.. Na de olifanten zijn we doorgegaan naar de leeuwen, waar ik met 30 graden een lang warm vest aan moest en een lange broek ivm de boeddhisme en eventuele krassen van de leeuwen. (je kunt wel begrijpen was helemaal niet warm ofzo.. maar het was het allemaal waard.) De leeuwen kwamen uit het wild en we moesten daardoor allemaal op een verre afstand blijven als ze eten kregen. Na het eten mocht je wat dichterbij komen en liep je met ongeveer 4 begeleiders naar een leeuw toe om er mee op de foto te kunnen. Bij sommige moet ik eerlijk zeggen dat ik het idee had dat ze een slaapmiddel hadden gekregen, maar gelukkig niet bij allemaal!

Nu heb ik nog een dagje voordat ik naar Kuala Lumpur vertrek, dus nu weer langzaam mijn spulletjes pakken en alles proppen in mijn backpack!

Tot snel

Liefs Charlie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 19 Jan. 2010
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 33025

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 16 Februari 2016

Asia it is!

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

31 Januari 2010 - 07 December 2010

High School Down Under

Landen bezocht: