You're a little late for your flight miss Charlot - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu You're a little late for your flight miss Charlot - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Charlotte Barten - WaarBenJij.nu

You're a little late for your flight miss Charlot

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

02 Juli 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Afgelopen zaterdag was het zo ver, op naar het vliegveld om mijn vlucht naar Kuala Lumpur te halen, de plek waar ik komende 6 maanden zal verblijven. Op het vliegveld dacht ik op de een of andere manier dat ik een domestic flight had, vraag me niet waarom, want als ik er nu over na denk ik het natuurlijk mega dom, aangezien ik van Thailand naar Malaysia vloog. Maar je ziet hem dus ook al voor je, ik had dus ook rekening gehouden met de check in tijden van een domestic flight. Ik liep naar de incheck balie voor dometic flights, waarna ze zeiden dat ik naar de international flights moest om me in te checken, ik was op de een of andere manier erg verbaasd. Tijdens het inchecken voor mijn vlucht zei de man dat ik aan de late kant was en dat ik meteen door moest naar mijn gate om te gaan boarden, ik dacht wat een zeur, een uur van te voren is toch normaal? Maar toen ik weer door de douane moest begon er eigenlijk pas een belletje te rinkelen, duhu het is natuurlijk een international flight en moest officieel 2 uur van te voren inchecken. Met alle haast ben ik doorgelopen naar mijn gate, waar ik meteen kon boarden en eigenlijk vrijwel direct vertrok.

Toen ik eenmaal aan kwam was ik een beetje zenuwachtig, want mijn visum aanvraag in Nederland was afgekeurd. Op de een of andere manier ging het eigenlijk allemaal vrij makkelijk, er werd alleen gevraagd wanneer ik het land weer zou verlaten en hoppa een toeristenvisum voor 90 dagen was binnen. Wilt wel zeggen dat ik in totaal 3x het land moet verlaten, maar een goed excuus om meer te zien van Asie! Vanuit het vliegveld stapte ik meteen de KLIA Express in, dit is een directe lijn naar de stad, wat ongeveer een half uurtje duurt. Dit is tevens ook de trein die ik elke dag naar mijn stage zal moeten nemen, aangezien ik op het vliegveld stage ga lopen! Het is echt een prima trein, gratis wifi en airconditioned! Erg fijn, want de gemiddelde temperaturen liggen nu zo rond de 34/35 graden en dan bedoel ik eigenlijk de gehele dag. Het is dus s’ochtends, smiddags en savonds zo 34/35 graden. (totaal niet gewend, want in Nederland koelt het savonds tenminste nog even lekker af!) Heb wel gehoord dat het nu extra warm is omdat het al een tijdje niet meer zo hard heeft geregend. Normaal zal het zo rond de 32 graden liggen. (nog steeds errug warm dus)

Mijn appartement hier is eigenlijk zeer luxe en goed beveiligd. Je hebt een pasje en een sleutel, zonder je pasje kun je het terrein niet op, het gebouw niet binnen en niet naar een verdieping in de lift. Met mijn pasje kan ik dus ook echt alleen naar de 5e verdieping, waar ik woon of naar de 21e verdieping waar een zwembad, gym en sauna zit. Vandaag deed mijn pasje het niet, dus ik kon eigenlijk niet naar beneden of niet naar boven. Wel hebben we een trap en ik ben die hard met de trap naar de 21e verdieping gelopen om te gaan zwemmen. Gelukkig heb ik een nieuw pasje gekregen en kan ik nu weer lekker met de lift!

Verder ben ik lekker op avontuur in Kuala Lumpur, er valt veel te zien en te doen, maar met echt alle super leuke/toeristische dingen doen wil ik nog een weekje wachten tot er wat meer van de nieuwe lichting zijn, zodat je dat lekker samen kunt doen. Wel ben ik elke dag wel wat gaan ronddwalen in de stad en voor je het weet loop je op een voetpad naast de snelweg, erg veilig uhum, maar hier wel een van de normaalste zaken ter wereld.
Nanette en Rianne, die hier ondertussen al 5 maanden zitten hebben me de eerste dagen mee op pad genomen en alle handige dingetjes laten zien, zoals supermarkten en lokale eettentjes. (iets waar je zelf toch niet zo snel op af gaat gezien het er allemaal niet zo hygiënisch uitziet. Maar ik moet zeggen dat ik echt heb genoten van het lokale eten en ik er nu ook veel sneller op af zou stappen. Vind het wel echt genieten om overal kraampjes te zien aan de kant van de straat waar ze gewoon eten klaarmaken en verkopen. Wel moet ik zeggen dat Kuala Lumpur al een stuk “schoner” is dan Bangkok, dus het was al meer alsof ik in een paradijs terecht kwam! Verder ben ik vooral aan het genieten van mijn vrije daagjes hier in de stad en kan niet wachten om veel meer van Malaysia te zien! A.s. maandag begint mijn stage, waar ik heel erg benieuwd naar ben!

Tot snel maar weer!

liefs Charlie

  • 02 Juli 2015 - 21:57

    Laura (Wijnveen):

    Alweer op reis, je hebt het goed voor elkaar! Ontzettend gaaf en ik ga het zeker weer volgen.
    Geniet van je tijd daar!
    Liefs,
    Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 19 Jan. 2010
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 33021

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 16 Februari 2016

Asia it is!

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

31 Januari 2010 - 07 December 2010

High School Down Under

Landen bezocht: